به گزارش مهتاب من
به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، رقابتهای هفته نخست لیگ برتر فوتبال سرزمین پنجشنبه و جمعه قبل در حالی پیگیری شد که وجود VAR در دو دیدار حساس پشتیبانی شایانی به اسایش کلی در فضای فوتبالی سرزمین و این چنین تمرکز داوران کرد.
دانیال مرادی، سرپرست دپارتمان قضاوت در خصوص کارکرد داوران در هر یک از این دیدارها او گفت: در خصوص سه بازی روز اول از هفته نخست کارکرد مساعد را در هر سه بازی ناظر بودیم که در دیدار پرسپولیس و ذوب آهن اصفهان از VAR منفعت گیری شد که همه تصمیمهای داور مسابقه را قبول کرد.
او در خصوص تأثیر داور ویدئویی در جریان بازی شمس آذر قزوین و استقلال تهران اصرار کرد: خودم در ورزشگاه سردار آزادگان قزوین بودم. خدا را شکر VAR توانست عدل را اجرا کند و تصمیماتی که در بازی گرفته شد در نهایت با پشتیبانی داور ویدئویی به درستی اتخاذ شد.
مرادی در ادامه گفت: دیدار نساجی و فولاد کارکرد مساعد از تیم قضاوت را ناظر بودیم. بازی تراکتور و مس رفسنجان هم همینطور می بود تا کارکرد بسیار داور مسابقه را ببینیم.
سرپرست کمیته داوران فدراسیون فوتبال افزود: در بازی هوادار و خیبر خرم آباد به علت این که زاویه دوربین برای تشخیص مناسب نیست باید چشم به راه زوایای تازه از این بازی باشیم تا درمورد یک صحنه مشکوک در آن بتوانیم به درستی تشخیص ملزوم را بدهیم.
مرادی به نادرست اثرگذار تیم قضاوت در دیدار سپاهان و چادرملو اشاره کرد و او گفت: در بازی سپاهان اصفهان و چادرملو اردکان متأسفانه پشتیبانی داور بازی گل تیم سپاهان را نادرست آفساید گرفت و به نادرست مردود خبرداد. در جریان این بازی یک پنالتی هم برای سپاهان اصفهان گرفته شد که باید مورد بازدید قرار بگیرد.
او در آخر درمورد تأثیر داور ویدئویی در اسایش دو بازی لیگ برتر که از این سیستم منفعت گیری شد اصرار کرد: من نه تنها از اعضای تیمهایی که در بازیهایشان از این سیستم منفعت گیری شد سپاس میکنم بلکه از همه تیمها که رفتارهای خوبی با تیمهای قضاوت داشتند باید تقدیر کنم. من فکر میکنم فرهنگ زیاد متفاوت و اسایش خاصی را با پشتیبانی و همراهی باشگاهها و جامعه قضاوت در فصل پیش رو ناظر خواهیم می بود.
دسته بندی مطالب
اخبار کسب وکارها





