معاون فنی و اجرایی سازمان قطار شهری قم او گفت: با منفعت گیری از تواناییهای شهرهای دیگر در ساخت و اجرای مترو و مدیریت هزینهها، ناظر افت قابلدقت هزینههای اجرای تونل مکانیزه مترو قم هستیم.
به نقل از خبرگزاری برنا از قم، عماد معینی با اشاره به حفاری تونل مترو قم اظهار داشت: عملیات حفاری مکانیزه تونل متروی قم که در شهریورماه سال ۱۳۹۲ اغاز شد می بود، در بهمنماه سال ۱۳۹۵ با ۱۰ هزار و ۲۸۳ متر حفاری به آخر رسید.
معاون فنی و اجرایی سازمان قطار شهری قم، حجم خاکبرداری را ۷۱۲ هزار مترمکعب با مقطع خاکبرداری ۶۹/۲۵ متر دانست.
وی ضمن اراعه نحوه محاسبه هر متر حفاری تونل مکانیزه، فرمود: با اهمیت ترین دغدغه از ابتدای اغاز فعالیت عمرانی پروژه مترو قم، افت و مدیریت هزینهها در عین مراعات استانداردها و الزامات فنی و همزمان منفعت گیری از شرکتهای دانشبنیان در عرصه نوآوری و گسترش صنعت ریلی در سطح سرزمین بوده است.
وی خاطرنشان کرد: با منفعت گیری از تواناییهای شهرهای دیگر در ساخت و اجرای مترو و مدیریت هزینهها، ناظر افت قابلدقت هزینههای اجرای تونل مکانیزه مترو قم هستیم.
انتهای مطلب
منبع