کدام تاکسی‌ها اجازه فعالیت در اسنپ و تپسی را دارند؟

کدام تاکسی‌ها اجازه فعالیت در اسنپ و تپسی را دارند؟


رییس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران:




رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران اصرار کرد که تاکسی‌های خطی اجازه فعالیت در تاکسی‌های اینترنتی را ندارند.



به نقل از مهتاب من، بعضی اوقات تاکسی‌های تهران غیب خواهد شد، این اتفاق مربوط به زمان‌های پرترافیک و روزهای بارانی نیست.  در یک روز معمولی اگر ساعت ۱۶ سری به برخی خطوط تاکسی بزنید با صف‌های طویل مسافران رو به رو می‌شوید و ایستگاه خالی از تاکسی. همان زمان خواست تاکسی اینترنتی می‌کنید . یک تاکسی سمند فرسوده خواست شما را قبول می‌کند و دقیقه سپس سوار تاکسی شده‌اید و در مسیر خانه هستید .

جدیدترین اخبار و مهم ترین رویدادهای ۲۴ ساعته در بخش های حوادث ، اجتماعی ، سیاسی ، اقتصاد و تکنولوژی ، ورزشی ، فرهنگ وهنر ایران و سایر مناطق جهان را در مهتاب من بخوانید.

اما تاکسی‌هایی که از امتیاز کارت سوخت تاکسی و مجوز رایگان به محدوده مطرح ترافیک برخوردار می باشند، اجازه فعالیت در تاکسی‌های اینترنتی را دارند؟  سید جعفرتشکری هاشمی، رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران به می‌گوید: بر پایه مصوبه‌ای که شورای اسلامی شهر تهران در نرخ‌گذاری کرایه تاکسی‌ها داشتند، شهرداری تهران ملزم است که سامانه برخط را برای تاکسی‌های تهران راه‌اندازی کنند تا امکان این که بخشی از خدمات به طور تاکسی برخط در تهران داده بشود ، وجود داشته باشد .

او ادامه می‌دهد :‌ این تکلیف تا کنون توسط شهرداری تهران انجام نشده است. اصل تاکسی برخط مورد تایید مدیریت شهری تهران است که باید راه‌اندازی بشود و نظام نرخ‌گذاریش را بایستی شهرداری به شورای شهر نظر دهد  که این کار هم تا این مدت انجام نشده است.

رییس کمیسیون عمران وحمل و نقل شورای شهر تهران اصرار می‌کند:‌ این که تاکسی‌های خطی، تاکسی‌هایی که مبدأ مشخصی دارند بخواهند به طور تاکسی برخط کار کنند این اجازه را نخواهند داشت و باید در همان خط تعیین شده کار کنند و اگر در ساعاتی مسافر کم داشته باشند بایستی با نظارت سازمان تاکسی رانی به تعدادی از آنها اجازه داده بشود که در دیگر فعالیت‌ها مشغول شوند. قبل از این که بخواهیم بگوییم وجود تاکسی‌ها در شرکت‌های تاکسی برخط مجاز یا غیرمجاز است، باید بگوییم اصل سامانه برخط مورد اصرار شورای شهر است و شهرداری ملزم به اجرا است و تاکسی‌های خطی مگر با اجازه سازمان تاکسیرانی بتوانند جا به جا شوند وگرنه باید در خط خودشان باشند؛ اما تاکسی‌های گردشی که نظام نظارتی خوبی بر آنها وجود ندارد با این سیستم می‌بشود آنها را قابل کنترل کرد.

پیش از این نیز محسن هرمزی؛ معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران در این رابطه حرف های می بود:‌ خدمات در حوزه تاکسیرانی خدمت به طور متمرکز نیست و ۷۰ هزار تاکسی در تهران وجود دارد که همه در حال سرویس‌دهی نیستند و آشفتگی‌های این حوزه ساماندهی می‌بشود.

شهرداری تهران پیش از این نیز توانایی تشکیل سامانه تاکسی برخط به نام «کارپینو» را داشت اما این توانایی پیروزی‌آمیز نبوده است .

در نخستین جلسات شورای شهر ششم، میثم مظفر عضو شورای شهر که وقتی مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران می بود به  تعطیلی اپلیکشین کارپینو  اشاره کرد و این عمل را غیرقابل قبول دانست به حرف های او  این اپلیکیشن شرایطی را فراهم کرده می بود تا شهروندان بتوانند به راحتی تاکسی ون و یا تاکسی بانوان را در اختیار بگیرند، اما اشکار نیست به چه بهایی این اپلیکیشن توسط تاکسیرانی فروخته شد.





منبع :


اکوایران








منبع