بهگزارش خبرنگار فرهنگی مهتاب من از تنسیم، اولین تعطیلی آخر هفته سومین ماه پاییز ۱۴۰۲ درحالی سپری شد که بازدید آمارهای رسمی انتشار شده از کارکرد سینماهای سراسر سرزمین در سامانه سمفا مشخص می کند، پنجشنبه و جمعه قبل مجموعا ۱۹۹۷۹ نفر کمتر برای دیدن فیلم به سینماهای سراسر سرزمین رفتهاند و یک حساب سرانگشتی نشان از این دارد که مخاطبان سینماها در دو روز یاد شده ۵.۹۲ درصد کمتر بوده است.
به این ترتیب آمارهای مشخص می کند در دومین و سومین روز آذرماه ۱۴۰۲ مجموعا ۳۱۶۹۵۴ نفر از هموطنان برای دیدن فیلم مورد علاقه خود در ۵۸۵۶ سانس اکران بلیت سینما تهیه کردهاند و این تعداد بلیت برای گیشههای سراسر سرزمین رقمی معادل ۱۵۹ میلیارد و ۴۹۶ میلیون و ۵۱۵ هزار ریال درآمد به ارمغان آورد این درحالی است که یک هفته قبل در همین دو روز پایانی هفته سینماها مجموعاً ۳۳۶۹۳۳ مخاطب برای ۵۹۰۳ سانس به خود دیدند و گیشهها هم درآمدی معادل ۱۷۰ میلیارد و ۴۶۲ میلیون و ۹۹۵ هزار ریال در کارنامه ثبت کردند.
از نظر دیگر بازدید کارکرد فردی فیلمهای درحال اکران مشخص می کند یکهتازی هم چنان با سهم ۵۳.۶۳ درصدی مخاطب در اختیار فیلم هتل با فروش ۱۷۰۰۰۷ بلیت برای ۱۹۸۰ سانس و درآمدی معادل ۸۶ میلیارد و ۵۶۰ میلیون و ۶۸۵ هزار ریال است.
این درحالی است که آمارها مشخص می کند مجدد فسیل جان گرفته و آخر این هفته با ارتقاء یک پلهای جایگاه و سهم ۱۱.۳ درصدی از کل مخاطبان هفته معادل ۳۵۸۱۷ مخاطب برای ۵۴۴ سانس درآمدی معادل ۱۷ میلیارد و ۸۳۶ میلیون و ۴۲۵ هزار ریال در کارنامه دارد تا این که در جایگاه دوم جدول پرمخاطبهای هفته قرار گیرد و به جستوجو آن بچهزرنگ نسبت به هفته قبل یک پله عقبنشینی کرد تا با فروش ۳۰۶۹۳ بلیت معادل ۹.۶۸ درصد از کل مخاطبان آخر هفته برای ۸۱۱ سانس و درآمدی معادل ۱۲ میلیارد و ۹۱۳ میلیون و ۴۰۵ هزار ریال جایگاه سوم پرمخاطبها را داشته باشد.
مسئله قابل دقت اینجاست که فیلم تازه داخل جدول اکران جوجه تیغی با سهم ۶.۸۵ درصدی مخاطبان معادل ۱۴۰۶۳ مخاطب برای ۴۴۲ سانس اکران و درآمد ۷ میلیارد ۳۰۳ میلیون و ۸۳۵ هزار ریالی جایگاه چهارم را به نام خود کرده باشد و گیجگاه با سهم ۴.۴۳ درصدی از کل مخاطبان دوره مورد نظر معادل ۱۴۰۶۳ بلیت فروخته شده برای ۴۴۲ سانس اکران درآمدی معادی ۷ میلیارد و ۳۰۳ میلیون و ۸۳۵ هزار ریال داشت تا به جایگاه پنجم برسد.
از نظر دیگر عامه پسند با سهم ۲.۹۸ درصدی از مخاطبان معادل ۹۴۶۷ بلیت فروخته شده برای ۳۰۳ سانس و درآمدی معادل ۵ میلیارد و ۴۴۰ میلیون و ۲۵۰ هزار ریال به رتبه ششم بسنده کرد و نزدیک به ۸ صبح هم با سهم ۲.۶۷ درصدی از کل مخاطبان آخر هفته قبل یعنی فروش ۸۳۵۲ بلیت برای ۲۸۲ سانس اکران درآمدی معادل ۴ میلیارد و ۷۱۷ میلیون و ۶۵۰ هزار ریال داشت تا جایگاه هفتم جدول پرمخاطبان آخر هفته قبل شناخته بشود و به جستوجو آن نارگیل ۲ با فروش ۹۴۷۷ بلیت و سهم ۲.۹۹ درصدی برای ۳۳۶ سانس درآمدی معادل ۴ میلیارد و ۴۶۳ میلیون و ۸۲۵ هزار ریال داشت تا جایگاه هشتم جدول را در اختیار گیرد و شهر هرت هم با سهم ۲.۴۸ درصد و ۲۴۵۶ بلیت برای ۲۲۴ سانس توانست با رقمی معادل ۳ میلیارد و ۹۵۹ میلیون و ۸۵۰ هزار ریال جایگاه نهم را بهنام خود کند.
جنگل پرتقال هم با فروش ۲۴۵۶ بلیت برای ۱۲۱ سانس توانست با درآمدی معادل یک میلیارد و ۳۷۹ میلیون و ۷۰۰ هزار ریال جایگاه دهم را به خود تعلق دهد و سرهنگ ثریا هم با فروش ۳۰۱۴ بلیت برای ۱۹۹ درآمدی معادل یک میلیارد و ۳۳۷ میلیون و ۴۲۵ هزار ریال جایگاه یازدهم را به دست آورد و هولیا محصول مشترک ایران و ترکیه هم با فروش ۱۰۲۳ بلیت برای ۴۶ سانس درآمدی معادل ۵۳۷ میلیون و ۴۵۰ هزار ریال داشت تا جایگاه دوازدهم را بهنام خود کرده باشد.
این درحالی است که اختالرضا هم با فروش ۱۷۵۸ بلیت برای ۵۱ سانس اکران درآمدی معادل ۵۱۹ میلیون و ۷۶۵ هزار ریال داشت تا سیزدهمین جایگاه را در اختیار گیرد و ستازه بازی محصول مشترک ایران و آمریکا هم با فروش ۸۲۷ بلیت برای ۶ سانس درآمدی ۴۹۲ میلیون و هفتصد هزار ریال داشت تا جایگاه چهاردهم را بهنام خود کند و آهو هم با فروش ۳۲۴ بلیت برای ۱۶ سانس درآمدی معادل ۱۸۸ میلیون و ۷۰۰ هزار ریال داشت تا به این ترتیب پانزدهمین جایگاه پرمخاطبهای آخر هفته را در اختیار داشته باشد.
اما مصلحت با فروش ۸۰ بلیت برای یک سانس درآمدی معادل ۲۴ میلیون ریال داشت تا در بین پرمخاطبهای آخر هفته قبل جایگاه هفدهم را بهنام خود کرده باشد و هجدهمین رتبه هم به فیلم شماره ۱۰ با فروش تنها یک بلیت برای یک سانس و درآمد ۴۵ هزار تومانی رسید.
انتهای مطلب/
منبع