ممنوعیت دریافت وجه نقد در صورت خرابی دستگاه‌های کارتخوان اتوبوس‌ها

ممنوعیت دریافت وجه نقد در صورت خرابی دستگاه‌های کارتخوان اتوبوس‌ها


به نقل از مهتاب من،  مهدی علیزاده در حاشیه بازدید از نمایشگاه حمل و نقل افزایش آسایش مردم زمان منفعت گیری از اتوبوس را با اهمیت ترین مأموریت شرکت واحد در دوره جاری مدیریت شهری و شرکت واحد گفت و او گفت: شرکت واحد نهادی خدمات رسان است و مدام باید به دور از جنجال‌های سیاسی و جناحی به آن نگریست. ما پذیرای همه انتقادات هستیم و ادعای کامل بودن نداریم، اما باید انصاف داد که فاصله نقد و تخریب زیاد است.

وی او گفت: حالت شرکت واحد زیاد شفاف است و مدام به مردم و رسانه‌ها گزارش می‌دهیم، ولی در تعجبم رسانه‌هایی که حاضر به انتشار کردن یک خط از تفاوت این دوره مدیریت شهری با دوره دوچرخه سوارها نیستند، چطور از برخی سخنان دوستان ما علیه ما سوءاستفاده می کنند و انصاف باید داد که در دوره جاری شورای شهر، همکاری و همراهی زیاد بالایی با مجموعه شرکت واحد صورت گرفته و بنده مدام خود را قدردان و پاسخگو به انتقادات اعضای محترم شورای شهر دانسته ام؛ ولی برخی سخن‌ها جهت دلخوری همکاران بنده در شرکت واحد می بشود که از باب مسئولیت مکلف به جواب دادن به آنها برخلاف میل باطنی هستم.

مدیرعامل شرکت واحد او گفت: در صدا و سیما و رسانه های دیگر به صراحت حرف های ایم که دریافت هرگونه وجه نقد توسط رانندگان شرکت واحد در صورت خرابی دستگاههای کارت خوان ما ممنوع می باشد. با این وجود ما به این نیز اکتفا نکرده و بازرسی های اختصاصی ای از خطوط داریم که در صورت مشاهده هرگونه تخلف بلافاصله با راننده برخورد و پرونده شخص به کمیته انضباطی ارسال می گردد.

علیزاده او گفت: ناگفته نماند که او گفت و گو تخلفاتی همانند دریافت وجه نقد توسط راننده تخلفات جدیدی نیست؛ ولی در دوره جاری مدیریت شهری و شرکت واحد نظارت بالا جهت شده شده تا این نوشته به حداقل برسد. علاوه بر اینها، هم سامانه ۱۳۷ پلاس و هم سامانه همیار اتوبوس امکان گزارش تخلف رانندگان را فراهم کرده است و ما در این عرصه با هیچ کس تعارف نخواهیم داشت.  

معطلی ۴۵ دقیقه ای مسافر در خط ونک- تجریش پذیرفتنی نیست 

مدیر عامل شرکت واحد در ادامه افزود: درمورد او گفت و گو معطلی شهروندان در مسیر ونک به تجریش هم باید او گفت که در ساعات پیک مسافر سر فاصله اعزام اتوبوس‌های خط ۱۵۲(پایانه معین-پارک وی) ۲ دقیقه و بعد از آن به ۳و۴ دقیقه می رسد. این را نیز باید اضافه کنیم که اگر انتقادی نیز هست شرکت واحد در حلقه آخر این انتقاد قرار دارد نه اول چرا که ورود سواری در لاین اختصاصی و مسدود شدن مسیر به همین علت علتترافیک در لاین اختصاصی و افزایش زمان سفر در محدوده ایستگاه میرداماد تا پارک وی شده که این نوشته همه روزه در ساعات پیک ترافیک مشهود می باشد. طبیعی است با صدور ورود مجوز سواری به خط اختصاصی و یا چراغ قرمزهای چند دقیقه ای امکان افزایش زمان رسیدن اتوبوس به ایستگاه به چند دقیقه زیاد تر وجود دارد ولی گفتن این مسئله که ۴۵ دقیقه اتوبوسی داخل ایستگاه نشده قابل پذیرفتن نیست.

علیزاده افزود: از سویی به جهت عدم وجود لاین اختصاصی حدفاصل پارک وی تا میدان تجریش همه روزه در ساعات پیک ناظر ترافیک سنگین در محدوده یاد شده می باشیم که زمان سفری معادل ۶۰ دقیقه دارد و این از اختیارات شرکت واحد اتوبوسرانی خارج است.

اظهار تعداد تراکنش‌های روزانه شرکت واحد 

علیزاده در ادامه با اشاره به سخنان یکی از اعضای شورای شهر درمورد ۲۲۰۶ دستگاه کارت خوان غیرفعال در ایستگاههای اتوبوس او گفت: تعداد ۲۲۰۶ دستگاه کارت خوان قدیمی روی اتوبوس فعال و در حال منفعت برداری است که به نادرست و سهوا از سوی عضو محترم شورا غیرفعال برداشت شده است. ضمن این که باعنایت به این که ۳۰ درصد از پرداخت مابه التفاوت به قسمت خصوصی بر پایه تراکنش های ثبت شده می باشد، به این علت همه دستگاههای کارت خوان در اتوبوس ها فعال می باشند.

مدیرعامل شرکت واحد در ادامه او گفت: دوستان حرف های اند که تعداد تراکنس های جاری ۳۶۰ هزار عدد به طور روزانه می باشد که بنابر فرمایش آنها باید یک و نیم میلیون باشد در حالی که در سال ۱۳۹۸ (قبل از کرونا) که بهترین شرایط سال های تازه را داشته ایم، تعداد تراکنش ثبت شده روزانه بطور متوسط بالغ بر ۱,۲۳۰,۰۰۰ عدد بوده است. این در حالی است که با دقت به شیوع ویروس کرونا و تحول حرکت شهروندان در منفعت گیری از وسائط حمل و نقل عمومی که تبدیل روال کاهشی تقاضای سفر و به تبع آن افت تراکنش ها ثبتی گردیده است. در سال جاری تعداد تراکنش ثبت شده روزانه در دستگاه های کارتخوان بطور متوسط بالغ بر ۵۷۵,۰۰۰ نفر در روز می باشد.

جدیدترین اخبار و مهم ترین رویدادهای ۲۴ ساعته در بخش های حوادث ، اجتماعی ، سیاسی ، اقتصاد و تکنولوژی ، ورزشی ، فرهنگ وهنر ایران و سایر مناطق جهان را در مهتاب من بخوانید.

علیزاده درمورد توقف ۱۵۱ دستگاه اتوبوس غیرفعال هم او گفت: در خصوص ۱۵۱ دستگاه اتوبوس غیر فعال، آماده واگذاری به قسمت خصوصی است. ضمناً تا قبل از واگذاری با دقت به کیفیت پایین اتوبوس های آتروس ایران ماشین، فقط به روش پشتیبان در خطوط در حال بکارگیری می باشد.

رانندگان اتوبوس دارای گواهینامه پایه یک می باشند

علیزاده در ادامه با اشاره به مطرح نوشته استخدام ۱۱۵۰ نفر کارمند در شرکت واحد بدون داشتن گواهینامه پایه یک او گفت: در سال ۱۴۰۰ مجوز جذب ۴۵۰ نفر حامیان اخذ گردیده، در سال ۱۴۰۱ مجموعا مجوز ۵۰۰ نفر حامیان اخذ گردیده که با قاطعیت پافشاری می کنم که همه این رانندگان دارای گواهینامه پایه یکم می باشند و در سال ۱۴۰۲ از طریق اداره کل اندوخته انسانی شهرداری تهران ۲۰۰ نفر نیروهای تبدیل حالت ایثارگری به گفتن راننده معارفه شده اند که در حال آموزش و بکارگیری بر روی ناوگان اتوبوسرانی می باشند.





منبع :


ایسنا







منبع