جشنواره فیلم عمار و ماجرای جایزه «خنجر یمنی»/رقابت سریال «سوران» و «بچه زرنگ» در عمار

جشنواره فیلم عمار و ماجرای جایزه «خنجر یمنی»/رقابت سریال «سوران» و «بچه زرنگ» در عمار


به نقل از مهتاب من از تنسیم، دومین نشست خبری چهاردهمین جشنواره مردمی فیلم عمار در حسینیه هنر تهران با وجود سهیل اسعد؛ دبیر چهاردهمین جشنواره فیلم عمار، محمد‌صادق شهبازی؛ قائم‌مقام شورای سیاست گذاری و این چنین حمید صالحی دبیر اجرایی چهاردهمین جشنواره عمار برگزار‌شد.

سپس از قرائت آیاتی چند از قرآن مجید حمید صالحی دبیر اجرایی چهاردهمین جشنواره فیلم عمار با عرض خوش‌آمدگویی به اصحاب رسانه و خبرنگاران و عرض تسلیت به علت عمل های تروریستی در شهر کرمان یاد همه شهدای جبهه مقاومت به خصوص جنگ فلسطین را گرامی‌داشت.

صالحی در رابطه فرآیندهای دبیرخانه جشنواره برای اغاز چهاردهمین دوره آن اشاره کرد: ما در این دوره سپس از فراخوان رسمی در مهرماه ۱۴۰۲ آثار بسیاری را که شامل ۳۳۱۷ تاثییر در قسمت‌های گوناگون شامل پویانمایی، فیلم مستند، فیلم داستانی، نماهنگ، تولیدات تلویزیونی و تولیدات فضای مجازی داشتیم. این تعداد آثار نشان از استقبال بالای هنرمندان و اهالی فرهنگ و رسانه در چهاردهمین جشنواره فیلم مردمی عمار می‌دهد. این چنین پویش اختصاصی فیلمِ‌ما با گفتن فلسطینِ‌ما وجود داشت. بیشتر از ۸۰۰ تاثییر در این قسمت به دبیرخانه ارسال شده است.

صالحی افزود: آثار منتخب این قسمت، به طور رای‌دهی مردمی در تارنمای «عماریار» انتخاب خواهند‌شد و همه مردم می‌توانند برای تعیین تاثییر برگزیده فیلم‌های مردمی، با نوشته جنایات اسرائیل، به این سایت مراجعه‌کنند.

او همین طور گفت: بیشترین آثار ارسالی در قسمت مستند و فیلمنامه می بود که بیشتر از ۴۰۰ تاثییر به جشنواره رسیده‌است و آمار دقیق آن اظهار خواهد‌شد. این آثار بازدید‌شده و در هیأت انتخاب هم مورد بازدید قرار گرفته‌ و از برگزیدگان آن تقدیر می‌بشود که اسامی و جزئیات آن بعداً اظهار خواهد‌شد. افتتاحیه این دوره از جشنواره در ۲۱ دی‌ماه در سینما فلسطین تهران برگزار خواهد شد و از ۲۲ تا ۲۸ دی‌ماه، نمایش مرکزی آثار منتخب در همان مکان در کنار نشست‌ها و کارگاه‌هایی که در ادامه اشاره می‌بشود، برگزار خواهد شد.

دبیر اجرایی چهاردهمین جشنواره مردمی فیلم عمار با اشاره به قسمت اختصاصی جدیدی در این جشنواره از نماد «خنجر یمنی» رونمایی کرد و او گفت: این جایزه تعلق به فردی دارد که با کمترین امکانات توانسته بیشترین سطح کنشگری را داشته‌باشد و به نظام سلطه، ضربه بزند. این جایزه جنبه بین‌المللی و مقاومت دارد.

صالحی: از برنامه‌های دیگر این دوره جشنواره نشست‌ها و کارگاه‌ها در این عرصه خواهد‌می بود که از جمله شب طنز، آرمان روح الله، اختصاصی برنامه غزه مخصوص آثار بین‌المللی که سپس از عملیات طوفان‌الاقصی تا به الان ارسال شده است و مصاحبه با کارگردان‌های این حوزه که در جشنواره شرکت داشته‌اند و این چنین نشست با اساتید و افراد شاخص جشنواره را خواهیم‌داشت.

او گفت: جشنواره به طور همزمان در دیگر شهرهای ایران نیز برگزار خواهد‌شد از این شهرها در یزد، اصفهان، مشهد، قم و… مردم در سراسر ایران می‌توانند به پشتیبانی جشنواره مردمی عمار به تماشای آثار بنشینند. آثار خوبی در عرصه اغتشاشات ۱۴۰۱ وجود دارد و در قسمت نظم تازه جهانی و نوشته فلسطین هم آثار شاخصی نیز وجود دارد. کتابی هست «به نام سینما مردم» که کتاب جشنواره عمار است و فیلم‌شناس ادوار جشنواره عمار بوده که آیین‌ها و اتفاقاتی که در طول این چند سال در جشنواره عمار رخ داده و همینطور داوران و اکران‌های مردمی جشنواره را معارفه می‌کند.

در ادامه این نشست سهیل اسعد دبیر چهاردهمین جشنواره فیلم مردمی عمار حوالی فلسفه وجودی عمار او گفت: من در کنفرانس خبری اول ویژگی‌هایی از جشنواره مردمی فیلم عمار را گفتم و اینجا نکات فرد دیگر را عرض خواهم‌کرد. ما در فلسفه وجودی عمار بحران توزیع را داشتیم. در سال ۱۳۸۹ هنگامی این حرکت اغاز‌شد، تشکیل در سطح ممتازی می بود و تعداد بسیاری از مستندسازان و فعالین هنری آثار خود را به این جشنواره آوردند. زیاد‌ها با مشکل جدی نداشتن مکان برای اراعه آثار روبه رو شدند و این شد فلسفه وجودی عمار؛ بحران توزیع.

جدیدترین اخبار و مهم ترین رویدادهای ۲۴ ساعته در بخش های حوادث ، اجتماعی ، سیاسی ، اقتصاد و تکنولوژی ، ورزشی ، فرهنگ وهنر ایران و سایر مناطق جهان را در مهتاب من بخوانید.

اسعد در ادامه گفت: این بحران در این چهارده سال حل شد و مردم فعال شدند و به طور جدی داخل توزیع و تشکیل شدند. در فرایند هنری و رسانه‌ای، توزیع اهمیت بالایی دارد ولی اکنون سپس از چهارده سال با چالش مصرف رو به رو شده‌ایم. مشکل این است که نوع توزیع ما، درون‌گفتمانی است و مخاطب عمار زیاد تر متعلق به جریان درونی خودش و بچه‌های حزب‌اللهی است در حالی که فلسفه وجودی هنر و رسانه آن است که به همه برسد و همه از آن منفعت گیری‌کنند.

او گفت: اخیرا در آفریقای جنوبی بودم و با نوه ماندلا دیدار داشتم با اتفاق‌ای مواجه شدم و افرادی از فعالین شبکه‌های اجتماعی که برخی از آن‌ها ده میلیون جستوجو‌کننده دارند، در این جلسه وجود داشتند. هنگامی در رابطه علت توفیقشان پرسیدیم انها گفتند: آن چیزی که تشکیل می‌بشود، بر پایه ذائقه مخاطب است. راز این پیروزی فهمیدن مخاطب و مصرف کننده است.

دبیر چهاردهمین جشنواره فیلم عمار درمورد روشی برای رسیدن به این چنین سطحی اشاره‌کرد: راه حل رسیدن به این نوشته در سطح عملیات این است که اول، محتوا و قالب باید در سطحی حرکت‌کند که در زمان مختصر معنی و مطلب خود را برسانیم که این به مکان سینما باز می‌گردد که امروز متأثر از فضای مجازی است که در هر مکانی به شما قابلیت اکران را داده‌است. عنصر دوم، جذابیت است. امروز بعضی اوقات آنقدر محتوای خوبی داریم که در فرم و قالب دلنشین نمی‌آوریم. باید به جذابیت ظاهر هم اهمیت‌دهیم. او گفت و گو بعدی تنوع است که آن‌هایی که اثرگذار می باشند باید به تنوع دقت داشته‌باشند؛ در گفتمان انقلاب اسلامی حداقل در مستند تنوع کمتری داریم.

اسعد این چنین پافشاری کرد: مورد بعدی، خلاقیت است. باید از قالب‌های سنتی و فیلمبرداری تا تدوین سنتی فاصله‌بگیریم که حتی اگر تکنولوژی نداشته‌باشیم باید به خلاقیت در خلق تاثییر روی‌آوریم. او گفت و گو دیگر، ماجرای احساسات و هیجانات است. هیجانات متأثر از این فضاست چون مخاطب به آن نیاز دارد و برای این کار نیاز به بازاریابی و مارکتینگ عماری داریم و قبل از تشکیل تاثییر با مصرف‌کننده و مخاطب در ربط باشند تا نیاز واقعی مخاطب را در نظر بگیرند.

محمد صادق شهبازی عضو شورای سیاستگذاری جشنواره عمار سخنران دیگر این نشست می بود که به ماهیت عمار پرداخت. وی عمار را یک مبارز در روبه رو هر نوع ظلم و استکبار در داخل و خارج خواند. عمار را شکستن مارپیچ سکوت و اعتراض به هنرِ نادیده گرفتن و سانسور دانست.

شهبازی افزود: عمار اعتراض به تناقض و سکوت روبه رو عظمت و مظلومیت مردم ایران است. روبه رو رنج کارگران، تولیدکنندگان، شرکت‌های دانش بنیان، مدیران تحول‌خواه، مردم محروم؛ روبه رو رنج مردم مظلوم فلسطین و امت اسلامی است. عمار شکستن مارپیچ سکوت و ندیدن مظلومیت مردم ایران و امت اسلامی است؛ عمار اعتراض به انسانیت گزینشی است. عمار اعتراض به قلب حقیقت در قاب روشنفکران است و ندیدن حقیقت در قاب متحجران است. عمار اعتراض به هنر نادیده گرفتن و سانسور است. عمار اعتراض به هنر پاک کردن صورت قضیه و مطرح مسائل فرعی و بی برتری است. عمار ناقوس شکستن نظم قبل و سر زدن نظم تازه جهانی است.

او خاطرنشان کرد: جوایز عمار نمایانگر این هویت است. «دستکش ننه عصمت» در برابر جوایز خودکم‌بین‌ها، خائن‌ها و خونریزها است. «خنجر یمنی» روبه رو شلیک گلوله دیزنی و فاکس قرن بیستم و برادران وارنر به ذهن و قلب کودکان و نوجوانان و جهان و کودکان فلسطینی است. «چفیه شهیدان خالقی‌پور» نماد تداوم مبارزه با دشمنان مردم ایران روبه رو افرادی که دارند با مردم ایران مقابله می‌کنند. «موزائیک مرگ بر آمریکای»ِ عمار نماد این است که ما آمریکا را زیر پا می‌گذاریم؛ در برابر افرادی که قطبشان غرب است. جایزه احمدی روشن یعنی ما پشت سد تحریم متوقف نمی‌شویم. «جایزه سیاح طاهری» یعنی ما سانسور را می‌شکنیم و سینما را به خدمت مردم می‌بریم. جایزه برای یادآوری قبل شهید، ایام‌الله و هویت ملی است. در برابر جایزه‌های فراموش کردن هویت امثال کَن و امثال نوبل است. جایزه ما را مردم ایران اشکار می‌کنند نه دشمنان ملت ایران.

عضو شورای سیاستگذاری جشنواره عمار، او گفت: عمار قاب قهرمان‌های ملی و رویای ملی در برابر جشنواره‌های بی‌پدر، و افرادی که روی حرامزاده‌ها را در بی‌هویتی، زدن اندوخته‌ها و قهرما‌ن‌های ملی و امنیتشان سفید کرده‌اند. عمار روایت حماسه‌ها و حقیقت‌ها است. ما قهرمان واقعی داریم آن‌ها قهرمان‌های تخیلی دارند؛ قهرمان‌های آن‌ها بتمن و سوپرمن و اسپایدرمن و سلبریتی‌هایی می باشند که هویت ندارند و دشمنان مردم ایران را به خود مردم برتری خواهند داد. در جشنواره عمار، حمایتکننده مظلوم‌ها را هو و ترور دسته جمعی نمی‌کنند، عمار جای افرادی است که برای دفاع از مظلوم هو خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: جشنواره عمار جایی است که از بی هویت‌ها می‌پرسند ارزشش را داشت؟ نه کنار هویت دارها و حامیان مقاومت. عمار احیای ظرفیت‌ها و زمان‌ها در برابر تکذیب دستاوردها و داشته‌ها است. عمار معترض به اختلاس کردن از دقت مردم در رسانه است؛ بازی‌کردن در لیگ دسته دو سیاسی و اقتصادی و فرهنگی بی‌برتری. عمار جایی‌است برای چاره جویی برای معضلات اقتصادی و گره‌های کوراقتصادی و اجتماعی نه تحقیر مردم ایران. عمار جشنواره قهرمان‌های پابرهنه بی‌ادعای سود‌رسان رو به آینده است نه قشر مرفه، طلبکار، پرخاشگر، ذی سود نابرابری و مشکلات.

شهبازی در ادامه گفت: عمار جشنواره شرکت‌های دانش بنیان و مدیران تحول‌خواه است. عمار جشنواره‌ای است برای مردمی که هیچ دوربینی نمی ‌بیندشان تا وقتی که شهید شوند. عمار جایی است برای افتخار به رویای ملی و قهرمان‌های ملی در برابر افرادی که به آن‌ها ناسزا می‌گویند. عمار معترض به عده‌ای است که از برنامه‌سازی برای بچه‌ها کاسبی می‌کنند ولی جان کودکِ کاپشن صورتی یمنی و ایرانی و فلسطینی برایشان مهم نیست، به نیروی دفاع کننده این‌ها توهین کرده و ظالم و مظلوم را یک می‌کنند. در جشنواره عمار ما از روشنفکران و متحجران میپرسیم ارزشش را داشت که به مردمتان پشت کردید؟ همانند برخی هنرمندان و گروهک‌ها به مردم که دیروز برای شهادت امثال رجایی پای کوبی کردند، امروز از هنرمندان مردمی می‌پرسند ارزشش را داشت که کنار مردم ایستادید؟ عمار جشنواره سلطانی نژادها است که نه تا شهید داشتند، بچه‌های پایین شهر کرمان که صد نفر شهید‌شدند، ۱۴ شهید افغانستانی کرمان، جشنواره شهدای یمنی و مقابله با آمریکا در باب المندب است. عمار جایی است برای جنبش مقاومت و پیشرفت در برابر افرادی که به اسم گسترش پایدار گسترش را پای دار می برند.

وی پافشاری کرد: عمار روایت حرکت به سمت قله؛ چالش‌های بالا رفتن از قله و تسلط بر آن است. عمار، هویت جمعی مردم ایران است. رویای ایران است، احیای رویای ایرانی است که انقلاب اسلامی آفریده‌است. عمار به هویت دقت دارد، اما درجا نمیزند و روبه فردا است. عمار روایت طوفان است. طوفان علیه وضع حاضر، روایت طوفان مردم ایران روبه رو ظلم جهانی و مشکلات داخلی است؛ طوفان مردم فلسطین روبه رو یک قرن ظلم است؛ طوفان محور مقاومت علیه نظم قبل دنیا و روایت حداکثرها و راضی نشدن به حداقل‌ها است.

عضو شورای سیاستگذاری جشنواره عمار تصریح کرد: عمار تحقق جمهوریت فرهنگی است. ممانعت از حذف مردم از فرهنگ و سیاست و اقتصاد است. جلوگیری از پولی و اندوخته داری شدن اقتصاد و طبقاتی و حزبی شدن سیاست است. عمار پاسخی است به دین منهای عقل و عدل متحجران که مردم در آن منفعل اند و همانند روبات نقشی ندارند. مسئولیت زدایی از جامعه و جابجایی مسائل مهم و مسائل فرعی است. عمار پاسخی است به سرگرم کردن مردم به زندگی روزمره و فردگرایی. خارج کردن مردم از صحنه با تبعیض و اعتراض به زیان برای همه و سود عده ای معدود است. عمار معترض به از بین بردن مشروعیت و انگیزه شراکت با حس محرومیت است.

او گفت: عمار پاسخی است به مشغول کردن مردم با سختی اقتصادی؛ بیرون کردن مردم از صحنه و اثرگذاری بر نخبگان سیاسی. معترض است به مجتمع کردن امکانات در مرکز و تمرکزگرایی، دولت حداقلی و امکان زدایی از مردم. عمار امید است. نماینده شرکت‌های دانش بنیان است. صدای نقدعلی پیرمرد حمایتکننده انقلاب در روستا در زنجان است. عمار مقابله با سلاح های کشتار جمعی اقتصادی ، سیاسی و فرهنگی است. عمار جشنواره نیست، جنبش‌واره است. عمار صدای اعتراض یک ملت است به وضع حاضر و تلاشش برای ساختن سرزمین، دنیا، جامعه و جهان تازه است. جشنواره عمار مقاومت ملی روبه رو مانع ها جهش ملت ایران است. اگر فیلمساز و هنرمند هستید در لایه تشکیل با عمار همراه شوید. اگر مردم و کنشگر فرهنگی، دانشجویی، اقتصادی و سیاسی هستید، سوژه‌های منطقه و سرزمین و جهان را دست بگیرید. بازی را به هم بزنیم ، با هم عدل رسانه ای را برقرار کنیم

در آخر جلسه، برخی از خبرنگاران حاضر در نشست، از میهمانان سوالاتی پرسیدند.

در ادامه به آثار قسمت مسابقه افتتاحیه و مسابقه فیلم و مستند می‌پردازیم که جزئیات آن به قرار زیر است:

آثار قسمت مسابقه افتتاحیه جشنواره فیلم عمار اظهار شد

دبیرخانه چهاردهمین جشنواره مردمی فیلم عمار بعد از بازدید‌ آثار رسیده به این دوره از جشنواره، اسامی آثار راه‌یافته به قسمت مسابقه «نماهنگ»، «فیلمنامه»، «پویانمایی»، «فیلمِ‌ما»، «تولیدات تلویزیونی» و «تولیدات فضای مجازی» را خبرداد.

نماهنگ:

از اباالفضل (ع) – محمدعظیم محمدی / از ته دل سلام… – پویا خسروی / القدس لنا – محمدجواد آشتیانی / پرواز فرشته‌ها – فاطمه‌الزهرا عمرانی / عکس بی‌تکرار – شهرام ناصری / اسمم آمریکاست – ابراهیم بروغنی / ایراندخت – سیدحسین میرداماد / بیا گریه کنیم باهم – حامد یامین‌پور / بیعت – محمدمهدی اسکندری / بیعتِ آب‌ها – مصطفی رضوانی / پهلوانان نمی‌میرند – محسن عقیلی / پیغام – محمدعظیم محمدی / تو زنده‌ای – سعید عبدی / جان به قربان محمد (ص) – محمدجواد آشتیانی / جشن فرشته‌ها – محمدرضا ملاعباسی / جشن فرشته‌ها۲ – محمود احمدی / خیال کن – مهاجر توحیدپرست / رویای پروانگی – عباس ارشدی / سلبریتی دوزاری – سعید عبدی / سلسه‌الذهب – حیدرعلی حزباوی / شهادت خورشید – ابراهیم بروغنی / قله نزدیکه – مصطفی جهانگیری / کتمان – سیدحسین میرداماد / محیا – نازنین پیرکاری.

فیلمنامه:

برادر حرف های – نوید ظریف کریمی / جبل الحاجز – حسین جعفری / چایی‌مون آماده‌اس – جواد صادقی‌راد / خورشید واره – عباس مرادیان کرهرودی / دریادار بایندور – عبدالرحمن شلیلیان / دینوک – طاهره ولی‌پور / مرد خانه ما – حامد کوهزاد / موکب – نیما سعادت‌پور / نزدیک و نزدیکتر – مجید حسین شیرودی.

پویانمایی:

آقا خاش خاشی – ریحانه کاوش / اهواز قهرمان – مهسا زینی، حمید نخعی امرودی / برای فلسطین – مریم لکهائی، محبوبه لکهائی / بی‌گناه – محمدحسین دهقانی اشکذری / پرچم افتخار – مسعود شریفی / پهلوانان – سیاوش زرین آبادی / تاریخچی(جشن پوریم) – محمد جوادنیا / حبیب – علی جنتی / حرم شهر – حمیدرضا محروقی، مجید یزدان پرست / حوض فیروزه – مریم هاشم نژاد / حیات و زندگی – فهیمه صادقی، محمدهادی فاضلی / خون مظلوم – حمیدرضا منصف / خونه دزد – مهسا زینی / زیاد دور، زیاد دورتر – احسان سنائی‌راد / رسوائی دیزنی – سعید مجدیان / سپید – محمد مفیدی / ستاره دنباله دار – هدی بهرامی / شیرصحرا – علیرضا حبیبی / شهید غفور جدی – امین صالحی / صداها – محمدحسن مشایخ قسمت / صیاد – نرجس ابراهیمی غانمی / طوفان‌الاقصی – عباس عباسی وزین / فصل کوچ – صادق روحی / قراول – علی آشوردن / کبوتر – عباس عباسی وزین / گره گشو – سجاد رحیمی / گنبد پرتقالی – زهرا نوروزی / معماهای فرید – سیدعلیرضا گلپایگانی / ندیده رخم آفتاب – مهسا زینی / همه انگلیسی‌ها بد نیستن – یاشار عبدالحسین‌زاده.

فیلمِ‌ما:

+۱ – سهیلا کاظمیان / آزادسازی قدس – محمدصادق شعبانی / بی‌نشان – ایمان ادراکی / بیداری جهان – معصومه موسوی، سیده مهسا وقتی، سبا زرگر و راضیه احتشامی / مطلب دست‌ها – احمدرضا شهریاری / مطلب ناظر نورالزهرا – زهرا حسن‌زاده و اسما اسعدی / مطلب فرزند ایران – فاطمه عرفان / حاج رضا – پوریا فعله گری / خبرگزاری پانا – نیایش مجریان / خلبانی که مقصد او عشق خدا می بود – کوثرسادات امرآبادی‌زاده / در برابر تاریکی – هانیه بحرینی پور / دنیای بدون اسرائیل برای کودکان – فاطمه خوشرو بهار و زهرا خوشرو بهار / دنیای بدون تاریکی – محمدحسین چوبین / رجز خانی مدرسه نبوت – ناهید حاجی‌زاده / سبزعلی – روشنک جهانگیری / سردار بی سر – آروین خادم‌الحسینی / سطل آب – حسین سبحانی / سکوت – سیدمیلاد مدبریان / عطار – ایمان ادراکی / عید غدیر در روستای تکه – علی سهرابی / غزه آه – سید ایمان عباسی / فلسطین تنها نیست – هلیا نجف‌زاده / فلسطین زنده است… – محمدرضا خسروبیگی / قوت مظلومان – محمدمهدی رفیعی / قدس و مقصد – مهدیه سرچمی / مشاور من – مهرانه مجریان / مقاومت غزه – رضا بهرامی / من کودکی فلسطینی‌ام – محمدرضا حبیبی / من یک فلسطینیم – سیما دلیری و فاطمه مهدی‌پور / توانایی در سایه تدبیر – مجید خسرودوست رودسری / نبرد باظلم – یلدا کرمی / نقش فلسطین – عباس بهرامی / نمایش عروسکی – فاطمه‌سادات هاشمی /

تولیدات تلویزیونی/ برنامه تلویزیونی ترکیبی

از مامان بگو – مریم نیکانلو / برو پی کارت – وحید ولی / به افق فلسطین – شبکه افق / بی واسطه – سیدمحمدعلی صدری‌نیا / جریان – محسن فراهانی / جماران – مصطفی موسی پسندی / چند روایت معتبر – محمدهادی خفاجی / حسینیه معلی – سعید ستودگان / حماسه خوان – سیداحمد موسویان / خط سوم – سیدیزدان ملک آبادی / روایت اقتدار – محسن باقری مقدم / سیدخندان – محمدحسین بزرگی‌راد / طوفان الاقصی – کوروش علیانی / علامت – سیدمجید اکرمی / کوچه باغ – حسین روئین تن / ماجرای امروز – شهرام ناصری / محفل – سیدمحمد هاشمی گلپایگانی / مردم میدان – سیداحمد موسویان / نَقل‌ونُقل – محمدحسام مدنی / نوسان – قاسم عوض بیگی / واقعیه – سیدحسام‌الدین حسینی / هماهنگ – سیدمحمدصادق حسینی.

گزارش خبری:

باباجان – کاظم دهقانی اشکذری / ترومای بیمه – هدی زاهدی / چهل بازه – سیده تکتم حسینی / دایه دایه – فرشید بهرامی / سخاوتی به وسعت آبادانی – سیده سکینه میرطاهری / عکس خاص – سمانه علی اکبری / هندسه تازه قوت با ناوگروه ۸۶ – معصومه هاشمی / یک تیر و چند نشان – فاطمه سلطانی.

کلیپ، آیتم و موشن گرافیک:

اعتراض – محمد پورنوروز / به عمل کار برآید – محمدهادی سلطان مرادی / بی مهری مسولان نسبت به تحولی در دانش بنیان – مهدی شایگان / جمع خوبان – محمد اسفندیاری / حج خونین – زینب حزباوی / حریفت منم – عقیل طرفی / دورها آوایی‌ست(آمریکا آمریکا) – محمدسعید غلامی / شهید جانی بت – شبکه افق / شیرزاد – سیدعلیرضا طباطبایی / صنعت همه فن حریف – محمدعلی یزدان پرست / طوفان آزادی(محمد ضیف) – شبکه افق / عذر می‌خواهیم – سارا تقی‌نژاد / کرمان دخت – محمدهادی سلطان مرادی / مسجد رهبر – میثم جهانگیر / نان – مژگان صلائی / هیسطوری! – اسماعیل عظیمی / هولوکاست حقیقی – میلاد مهرجو

تولیدات فضای مجازی/ تولیدات انسان رسانه‌ها (کنشگران):

اسکرین شات (ناکامی امنیتی( – سرباز روح‌الله رضوی / اسکرین شات (اروپا چطور اتحادیه شد؟) – محمد صمصامی / بافتار (شاهنگیان، پدر سرود انقلاب) – مرتضی ابراهیم‌پور / باقلوا تی وی (افت جمعیت میلیونی) – امیرحسین لشگری / باقلوا تی وی (نیم درصدی) – امیر کمالی الموتی / دادستان – محمدحسین لک / رسانه بیداری (حج خونین) – زینب حزباوی / روایت بحران – ماهان احمدی / زن زندگی آزادی؟؟! – فرشته سادات رحیمی حاجی آبادی / سینمای استراتژیک – سیدعرفان حسینی / گرا (زبان مقاومت در زمین غزه) – محمدحسین ابراهیمی / نظام معترض – میثم آذربخش / ویرگول پلاس ۴ – امیرعباس کنعانی هرندی / ویرگول مدیا (خواست یک نابینا در مسیر نجف به کربلا از مردم) – مهدی نجفی

تولیدات صوتی (پادکست):

انقلاب فرشته‌ها – سیدمحمد پیشنمازی / بانوی انقلاب – معصومه احمدوند / تنگنا مهسا ـ همشهری‌مان می بود – روح‌الله قمری، علیرضا شعبانی نژاد و حسین بدر طالعی / چمری برای پهلوان – پوریا فعله‌گری / زندگی من (دلیلی برای بودن، مرز خوشبختی) – متین‌السادات فیروزی / دوست داری همانند مرد عنکبوتی بشوی؟! – مریم حلاج / راهی به سوی آسمان – نگین مرادوندی / زاده زابل – هانیه قره‌قانلو / سرباز روز نهم – هانیه قره‌قانلو / صاد – سیدمحمد بیژنی / عمو – مریم تقی‌زاده / مَزگِت – زهره سربازی و فاطمه باقری / ماجرای فلسطین – پیمان زندی لک / ماه بی بی – نگین مرادوندی / نوجهان – امیرحسین شاکرپور / نخل و برنو – مجید طیبی

گفتنی است، افتتاحیه چهاردهمین جشنواره مردمی فیلم عمار، ۲۱ دی‌ماه ۱۴۰۲ در سینما فلسطین تهران برگزار می‌بشود و نیز در این مراسم، از برگزیدگان قسمت‌های اظهار‌شده تقدیر به‌عمل می‌آید.

آثار قسمت مسابقه فیلم مستند و داستانی جشنواره فیلم عمار اظهار شد

قسمت «فیلم داستانی»/ تیزر فرهنگی

انگشتر – محمدحسین عباسی / بابایی مدرسه – متین پاکزاد / پیرمرد و دریا – قاسم خسروی / تنها گریه کن – محسن اردستانی رستمی / جمعه – محمد پایدار / حوض خون – محسن اردستانی رستمی / خونه تکونی – سیدسجاد سامیه زرگر / لحظه – زهرا میری.

داستانی بلند

اُخت الرضا – سیدمجتبی طباطبایی / ایلیا جستجوی قهرمان – سیدعلی موسوی نژاد / مصلحت – حسین دارابی / هفتِ هفت – رضا دهقان

داستانی مختصر

اذان صبح به افق یزد – زهره صباغیان / امتیاز آخر – محمدامین مداح‌الحسینی و سجاد سلیمان نژاد / آمبولانس – محسن جهانی / بی‌خوابی – فاطمه میرزایی / پرستار- مهدی میرزابیگی و محسن نخعی راد / حلقه نشون – پویا گندمی / حیاتی تر از غذا – زهراسادات شریعتی و هانیه مهوری / خودت باش! – محمدحسین امانی / دادگاه خانواده – علی آبکار / رویای شیرین – فرشاد امام وِردی / سِمِج – اسماعیل عظیمی / شریف – محمد علیزاده فرد / شورشی – علی سلمانی / عقیق – امیرعلی صراف / ماهکان – علیرضا آقااحمد / محموله – سیدعلی میراللهی / نذر ابدی – محمدجواد رئیسی / هانه – میثم ملکی‌پور

داستانی نیمه بلند

انتحار – محمدمهدی فکریان / خوانا بنویسید – مرتضی علیزاده / دنیا، منم فوعه – مصطفی آقامحمدلو

سریال

سوران – سروش محمدزاده / بچه زرنگ(شهید خاوری) – محمدمهدی خالقی

قسمت مسابقه فیلم «مستند»/ مستند – «حافظه ملی»

آلترناتیو- محمدصالح نیکنام / ایزو۱۳۶۱ – محمدرضا میراضی / بی‌وتن‌ها – حسین شمقدری / تفنگداران جنوب – علی بلندنظر / جوان مرگ – سعید فضل زرندی / خشونت نامقدس – سینا ملارضا / دوئل امجدیه – محمدرضا یوسفی / جمال‌الدین – امیر رویینی و علی کوشا / عملیات آژاکس – سید امیراسداله هاشمی / کدهای سیاه – مجید رستگار / مقدس‌نما – امیرعباس کنعانی هرندی / مردی با کیف قرمز- مجید رستگار

مستند – «آرمان روح‌الله»

آخر آبان – متین شریفی / حسین – مرتضی مقدس / رقصنده با گرگ – علی عارضی / سر به مهر – مهدی ابراهیم خانی / عشق، ایثار، پرواز – مهدی بخشی / فراخوان خونین – حسین پالیزدار / گزارش کِلارِنبِرگ – محسن کریمیان / مِه آباد – مسعود دهنوی / محرمانه دوحه – محمدحسن یادگاری / مکرون – سجاد رضازاده

مستند – «نهضت جهانی مستضعفین»

حمید پرسشی بی‌جواب ! – مهرداد طاهری / خاطرات تکه تکه – مهدی مطهر / داستان ساحل شرقی – احسان شادمانی / داستان‌های فوتبال(کازابلانکا) – مهدی افضل‌زاده / در برابر تاریکی – اسماعیل ذبیح‌الله / روشنگر شرق – اکبر مخدومی / من «محمدحسن» را دوست دارم – سیدمحمد محمدی سرشت / شریفه – امید مدحج / میراث سمی – علیرضا حسنی

قسمت اختصاصی: نظم تازه جهانی

جنگ سرد تر- سیامک مختاری / سرزمین مادری- حسن وزیرزاده / قاعدۀ بازی- حسن وزیرزاده / مادر اسرائیل- احسان شادمانی

مستند – «جنگ اقتصادی»

آهن و تار و بوته – علیرضا باغشنی / سوت گلخانه – معصومه قاسمی و داود محمدی / گامیش – مرتضی اسفندیاری / گنج صمان – علیرضا باغشنی / لئون شهر انقلاب – محسن مقصودی و مهدی فریدی / ماهی‌ها پرواز می‌کنند – محمد مجیدپور / گنج شایگان (نخل درخت زندگی) – یزدان پرونده

مستند – «رویای ایرانی»

آرزوی کوچک بزرگ – مسعود کارگر / بدون هراس و اندوه – علیرضا صوتی / بذر امید – محمدقاسم تولایی‌فر / تحول مأموریت – سجاد ریاحی / رویای بزرگ – احسان مشکور / محدثه به توان ۲ – رضوانه فتحی

مستند – «نقد درون‌گفتمانی»

اتاق ریکاوری – امیر مظلومی / اندوه جنگل – مریم رزاقی / اینک بانک – داد رسانه / دل کندن – محمدجلیل اسکندرزاده / رزیدنت – امیرمحمد کوچک‌زاده / سردرگم – محسن اسلام زاده / لاتارینو – مجید رستگار / کلاف – سید مصطفی سیدالحسینی / میراب – محسن اسلام‌زاده / هُمیجان – حمیدرضا بهوندی

مستند – «ملت قهرمان»

آقای شورا – علیرضا باغشنی / آن مرد – گرامی بابانژاد / داستان بارانی – حسین نژادموسی / درخت جان(سرو نقره ای) – جواد تقوی / سرکش- سجاد سلیمانخانی / مولانا – محمدرضا آل عبا / نسخه آخر – عباس میار / نقدعلی – علی‌اکبر شهبازی

مستند – «جنگ نرم»

بچه دزد – علی پورمؤمن / پُک آخر؛ راه حل آمریکایی – لقمان یدالهی / داستان پاندمی اطلاعات – مجید شکاری / پشت صحنه(پیاده رُوی شهرت) – حسین الهام / چَهنو – حمیدرضا معشوقی / داستان ناگفته – جانی میلر / کودوکشی – ضحی کریمی / مشت در نمای درشت – محمدصالح حجت‌الاسلامی / ضد( ماجرای بحران مادرانگی) – محسن کریمیان / می ۱۹۶۸- احسان اُمی / میدان به میدان – محمدرضا عبدالحمیدی

مستند – «تاریخ فرهنگی، اجتماعی و دفاع مقدس»

آخرین زنگی زمانه – مهرداد خاکی / آستین خالی – سید مهدی خیام‌الحسینی / انقلابی درون انقلاب – سیدحسین امام جمعه / ایستاده در افق – سید مسعود امامی / تنها نترس بدون سلاح – منوچهر رمضانی / به رنگ انار- مهدی آخوندی / پرده آخر- جلال یقموری/ پسرخاله‌ها – سیدمحمد محمدی سرشت / عیدوک – امیر عسکری / فرمانده جنگ – حمیدرضا حیدری / هفت سال اینجا – سید مصطفی سیدالحسینی

گفتنی است، اختتامیه چهاردهمین جشنواره مردمی فیلم عمار، ۲۹ دی‌ماه ۱۴۰۲ در حوزه هنری تهران برگزار می‌بشود. در این آئین، از برگزیدگان قسمت‌های اظهار‌شده تقدیر به‌عمل می‌آید. نمایش مرکزی آثار از تاریخ ۲۲ تا ۲۸ دی‌ماه در سینما فلسطین تهران صورت خواهد گرفت.

انتهای مطلب/



منبع