خوش آمدید

فعالیت سیاسی رسانه ملی در اغاز انتخابات کافی نیست

فعالیت سیاسی رسانه ملی در آستانه انتخابات کافی نیست


روزنامه فرهیختگان نوشت؛






رسانه ملی در کاری با لیاقت تصمیم دارد در ایام تبلیغات به‌صورتی برابر به همه کاندیداها زمان تبلیغات ۲۰ دقیقه‌ای بدهد.با این وجود این عمل نمی‌توان فعالیت سیاسی رسانه ملی در اغاز انتخابات را کافی توصیف کرد.



به نقل از مهتاب من، اگرچه احزاب سیاسی در هر انتخاباتی زمان‌ها پیش از موعد تبلیغات به‌صورت غیررسمی جلسات هماهنگی خود را اغاز و بسترهای تبلیغات را فراهم می‌کنند اما در این دوره کنش‌های سیاسی زیاد افت یافته‌اند.

جدیدترین اخبار و مهم ترین رویدادهای ۲۴ ساعته در بخش های حوادث ، اجتماعی ، سیاسی ، اقتصاد و تکنولوژی ، ورزشی ، فرهنگ وهنر ایران و سایر مناطق جهان را در مهتاب من بخوانید.

حتی اگر بخواهیم عدم فعالیت موثر انتخاباتی احزاب را با این علت توجیه کنیم که موعد تبلیغات اغاز نشده، درمورد انفعال رسانه ملی به‌گفتن با اهمیت ترین بازوی تبلیغات افزایش شراکت جواب قانع‌کننده‌ای قابل‌اراعه نیست.

رسانه ملی در کاری با لیاقت تصمیم دارد در ایام تبلیغات به‌صورتی برابر به همه کاندیداها زمان تبلیغات ۲۰ دقیقه‌ای بدهد.با این وجود این عمل نمی‌توان فعالیت سیاسی رسانه ملی در اغاز انتخابات را کافی توصیف کرد.

مهیج کردن فضای سیاسی و بسترسازی برای افزایش شراکت نیاز به عرصه‌چینی‌هایی دارد که فرآیندش ماه‌ها قبل از انتخابات اغاز می‌بشود. بخشی از این عرصه‌چینی نیز در گرو فعالیت رسانه ملی است. اگر بدنه اجتماعی فهمیدن کند که قرار است از طریق صندوق رای تحولی در ایده‌های سیاستگذاران رقم بخورد و ایده‌های جدیدی در راستای حرکت حکمرانی مطلوب اجرایی شوند، طبعا رغبت اشکار خواهد کرد با وجود در انتخابات افراد دارای این چنین ایده‌هایی را بر مسند بنشاند.

صداوسیما از طریق معارفه ایده‌های تحول‌آفرین می‌تواند هم به انتخاب کاندیداهای دارای ایده پشتیبانی کند و هم جامعه را از سطح دعواهای سیاسی به سطح نزاع‌های گفتمانی تحول‌ساز رشد دهد. وقتی که خلأ وجود این چنین محتوایی را فقط چهره‌های سیاسی پر کنند- که آنها هم تا یک‌ماه قبل در قاب تلویزیون جایی نداشته‌اند- این برداشت در اذهان تشکیل می‌بشود که رسانه ملی کلان‌ایده جدیدی برای افزایش شراکت ندارد و به‌جای معارفه ایده‌های تحولی از مسیر دعواهای سیاسی شب انتخاباتی به‌جستوجو افزایش شراکت است.





منبع :


روزنامه فرهیختگان








منبع