تحول دیجیتال برندها را به دنیای دیجیتال آورد. با بیشتر از ۴.۶۶ میلیارد کاربر فعال اینترنت در سراسر جهان، این گمان وجود دارد که شخصیت شما نیز آنلاین باشد. و برای جذب آنها به کسبوکارتان، باید روی یک استراتژی برندینگ مستحکم متمرکز بر دیجیتال، یا روی یک استراتژی برندسازی دیجیتال حساب کنید.
برندسازی دیجیتال، گسترش فرآیند مهم برندسازی است که برای همه مشاغل الزامی است. در اصل، برندسازی به معنی انتقال دقیق قیمتهای مهم خود به مشتریان است، بدون این که در این فرآیند به شدت مورد دقت قرار گیرد .فرآیند برندسازی در سطوح مختلفی از جمله عناصر فیزیکی همانند لوگو، تبلیغات و بسته بندی انجام می بشود.هر جنبه یک برند باید به دیگر جنبهها داخل بشود و پیامی منسجم و منطقی را تشکیل کند که آشکار و آسان باشد.
با این حال، عناصر غیر ملموس برندسازی نیز بر برند یک شرکت تأثیر می گذارد. هنگامی که برندینگ خوب به درستی انجام بشود، عناصر تعداد بسیاری را به اشتراک می گذارد، از جمله این که یک شرکت چه چیزی را نشان می دهد، عواملی که آنها را برجسته می کند، قیمت ها و ایده آل ها و مشتری عالی برای یک برند. نام برند نامناسب می تواند علتبشود یک شرکت برای افراد نامناسب یا بخشی از صنعت که خدمات یا محصولات آنها را سپاس نمی کنند بازاریابی کند.
نام کسب و کار دیجیتال همان چیزی است که نشان می دهد. به جای تمرکز بر عناصر فیزیکی، روی عوامل آنلاین، وب سایت ها، تبلیغات دیجیتال، ویدیوهای آنلاین و موارد دیگر تمرکز می کند. قبل از گسترش نام برند خود به حوزه دیجیتال، فهمیدن ویژگی ها و ویژگی های گوناگون زیاد مهم است. تعداد بسیاری از این عناصر با برند غیر دیجیتال به اشتراک گذاشته می شوند و می توانند با سهولت نسبی در حوزه دیجیتال گسترش یابند.
ویژگی های برندسازی دیجیتال
عناصری که این نوع برندسازی را راه اندازی می دهند شبیه عناصری می باشند که برای انواع استاندارد منفعت گیری می بشود. با این حال، این جنبهها به یک محیط دیجیتال منتقل خواهد شد که انتشار کردن و اشتراکگذاری آنها را آسانتر میکند . و تعداد انگشت شماری از عناصر منحصر به فرد نیز وجود دارد، اگرچه لیست زیر ۱۰۰ درصد جامع نیست:
- لوگوی برند: برندسازی دیجیتال الزام ادغام لوگوی کسب و کار، رنگ های مربوط به آن و هر عنصر فرد دیگر است که با این لوگو و طراحی کلی آن مطابقت دارد.
- صفحات فرود: همه برندسازی آنلاین الزام منفعت گیری از یک صفحه فرود با کیفیت بالا است که به وب سایتی منتهی می بشود که به راحتی قابل پیمایش است و برای خواننده آموزنده است.
- مطلبرسانی قوی: هر لحاظی از وجود دیجیتال باید مطلبهایی را برای مصرفکننده بفرستد و به آنها اجازه دهد بدانند یک شرکت چه چیزی را مشخص می کند و چرا اهمیت دارد.
- راهنمای موتورهای جستجو: بهینه سازی موتورهای جستجو قسمت مهمی از برندسازی دیجیتال است که از کلمات کلیدی با کیفیت بالا برای افزایش توانایی آنها برای یافتن آنلاین منفعت گیری می کند.
- محتوای خوب نوشته شده: محتوای وب سایت شما باید به خوبی نوشته شده باشد و در خدمت هدفی از جمله ارسال مطلب های برندینگ ثابت باشد. نوشتن آن کار سادهای نیست، به این علت میتوانید این کار را با برونسپاری قطعات نوشتاری خود بهبود بخشید .
- رسانههای اجتماعی: بدون وجود قوی در رسانههای اجتماعی، برندسازی دیجیتال روی پای خود مرده است و علتمیبشود یک شرکت موفق نشود.
چرا برندسازی دیجیتال مهم است؟
برندسازی دیجیتال موثر مطلب برند شما را در یک محیط دیجیتالی که به شدت اهمیت بیشتری اشکار میکند، منتقل میکند. به زودی، خرید دیجیتال و آنلاین از خرید در فروشگاه پیشی خواهد گرفت و اهمیت این برند را زیاد تر میکند. حتی اکنون، برندسازی دیجیتال خوب:
- به مخاطبان زیاد زیاد تر از حد معمول دسترسی اشکار کنید
- مستقیماً به صفحه وب فروش خود متصل شوید
- پتانسیل بازاریابی خود را بهبود بخشید و گسترش دهید
- به طور خاص بر روی مخاطبان مهم خود تمرکز کنید
- تصویری بسازید که مطابق با باورهای مهم شما باشد
- با مشتریان روابطی تشکیل کنید که فراتر از خرید و فروش است
- نام کسب و کار خود و باورهای مهم آن را سریعتر پخش کنید
اجزای یک استراتژی برندسازی دیجیتال موفق
اگر علاقه مند به تشکیل یک استراتژی تازه برندسازی دیجیتال برای کسب و کار خود هستید، باید بر آنچه که براین ۴ مورد تمرکز کنید، از جمله:
- مطلبرسانی شفاف: هر جنبه دیجیتالی شرکت شما باید به سمت ارسال یک مطلب ثابت و آشکار باشد که مشتریان شما به راحتی آن را فهمیدن کنند.
- ارامش: اگر از قیمتهای مهم خود بهگفتن یک شرکت زیاد دور شوید و ناسازگار به نظر بیایید، هیچ تلاشی برای برندسازی دیجیتال پیروزیآمیز نیست.
- مراقبت: تلاش کنید شرکت خود را تا حد امکان برای مشتریان خود دلسوز نمود دهید، چون این کار به شما پشتیبانی می کند تا حس همدلی و نزدیکی بیشتری داشته باشید .
- رویکرد اول مشتری: برندسازی شما باید به طور مستمر به جستوجو پافشاری بر نیازهای مشتریان باشد تا مطمعن حاصل بشود که آنها را به درستی برآورده می کنید.
تفاوت بین بازاریابی دیجیتال و برندسازی دیجیتال چیست؟
دیجیتال مارکتینگ و برندسازی دیجیتال تا حدودی از نظر مقصد شبیه می باشند اما یکسان نیستند. دیجیتال مارکتینگ از برخی جهات رویکرد فعال تری است که به طور مستمر به جستوجو مشتریان تازه و ترغیب آنها به خرید خدمات یا محصولات یک شرکت است . تبلیغات در سایتهای رسانههای اجتماعی، ویدیوهای دیجیتال گوناگون و تعداد بسیاری موارد دیگر، همه انها جنبههایی از رویکرد بازاریابی دیجیتال را نشان خواهند داد. هنگامی که به درستی انجام بشود، یک فرآیند بازاریابی دیجیتال عالی تا حد امکان غیر تهاجمی حس می بشود.
با این حال، برندسازی دیجیتال ظریفتر است و به جستوجو سخنرانی به تماشاگر نیست، بلکه به جستوجو تعامل با آنهاست و در عین حال به راه حلهای بازاریابی دیجیتال نیز پشتیبانی میکند. برندسازی با تشکیل این مطلب که بازاریابی به گسترش آن پشتیبانی می کند، الهام قسمت بازاریابی دیجیتال است. به این علت به یک معنی، برندسازی دیجیتال مقصد محرک و مقصد ماموریتی است که همه کوششهای بازاریابی دیجیتال را متحد میکند .وقتی که برندینگ خوب به درستی انجام بشود، می تواند وفاداری طویل زمان یا حتی مادام العمر مشتری را تشکیل کند که به پیروزی زیاد تر کسب و کار پشتیبانی می کند.
جمع بندی
حصول مطمعن از این که برندسازی دیجیتال به قدر کافی برای مطمعن از پیروزی کلی کسب و کار انجام می بشود، حیاتی است. متخصصان بازاریابی باید رویکرد خود را با رویکرد حرفه ای های برندسازی هماهنگ کنند . برندسازی دیجیتال را می توان به شیوه ای کارآمد و منطقی برای نیازهای آن انجام داد .
زیاد مهم است که مطمعن حاصل بشود که همه این کوششها برای برندسازی به آرامی و بهطوری اجرا خواهد شد که برای کاری که یک کسبوکار انجام میدهد طبیعی به نظر میرسد. تشکیل یک فرآیند برندسازی دیجیتال قوی الزام فهمیدن مرحله های ذکر شده در اینجا و دانستن نتایجی است که باید انتظار داشت. تعداد بسیاری از راه حلهای برندسازی امکان پذیر به زمان نیاز داشته باشند تا کاملاً مؤثر واقع شوند، که نیازمند صبر و فهمیدن ماهرانه زمانبندی بین راه حلهای بازاریابی و برندسازی است .
انتهای نوشته/ منبع
منبع