بهگزارش خبرنگار فرهنگی مهتاب من از تنسیم؛ بعد از اکران فیلم دو روز دیرتر سومین نشست این دوره از جشنواره بینالمللی فیلم فجر در خانه جشنواره با وجود اصغر نعیمی کارگردان، محسن شیرازی تهیهکننده و محسن غلامی طراح صحنه و منتقدان و خبرنگاران برگزار شد.
محسن شیرازی تهیه کننده فیلم سینمایی دو روز دیرتر در ابتدای این نشست گفت: فیلم ما تقریبا یک سال و نیم پیش نطفه آن شکل گرفت و ما حس کردیم این قصه را میتوانیم در بستر طنز اجتماعی روایت کنیم.
سکوت به احترام مهرجویی و همسرش
در ادامه نشست اصغر نعیمی کارگردان این فیلم سینمایی او گفت: سال عجیبی بر سینمای ایران گذشت. سال قبل پیروزی هایی در عرصه جذب مخاطب داشتیم و ضایعه بزرگ قتل آقای مهرجویی و همسر هنرمند ایشان را داشتیم. مایلم در اولین روز جشنواره ادای احترامی به روح این هنرمند بزرگ و تاریخساز سینما داشته باشیم و به همین علت خواهش میکنم به احترام شان ایشان یک دقیقه سکوت کنیم.
نعیمی در ادامه گفت: آن چیزی که مدام در فیلمسازی برای من مهم است یک مسیر تجربی اما در عرصه سینمای حرفهای است. جستوجو راهکارهایی هستم تا به طور سالم با مردم ربط برقرار کنم. هنگامی به فیلمهایم نگاه میکنم وجوه افتراق بسیاری با هم دارند اما بر پایه توانایی به نظرم رسید که جامعه ما در شرایطی است که گونه کمدی رمانتیک در آن گم شده است. ما فیلم های اجتماعی خوبی داریم، از طرفی فیلمهای کمدی مطلق داریم که موفق بوده اند اما علاقهمندی شخصی من گونه کمدی رمانتیک است.
این کارگردان در قسمت فرد دیگر از سخن بگوییدهای خود افزود: یکی از فیلم هایی که من دوستش دارم فیلم بیوفا می بود که حس شیرینی داشت. در فیلم دو روز دیرتر هم تلاش کردم ضمن نگه داری این نوشته عرصه های اجتماعی را هم به قصه اضافه کنم. برای من پرداختن به مسائل خانواده های متوسط بدون چیزی که به آن سیاهنمایی میگویند، اهمیت دارد. درنهایت امیدوارم موفق بوده باشیم که به خوبی دو جوان را در جامعه امروزی به عکس بکشیم.
محسن غلامی طراح صحنه فیلم نیز در ادامه این نشست فرمود: مقوله صحنه و طراحی صحنه همیشه برای تشکیل و تهیهکننده بار مالی کم و بسیاری دارد. باتوجه به شرایط اقتصادی، تهیه کردن یک فیلم با تعدد لوکیشن انصافا برای تهیهکننده که از منبع های مالی ایشان هم خبر داشتیم، سخت می بود.
وی درپایان افزود: در این فیلم هم باید به فکر فضاسازی کار میبودیم و هم رضایت کارگردان و فیلمبردار. باید همه این فاکتورها را جمعبندی میکردیم تا طراحی صحنه فضایی را تشکیل کند که فضاسازی درستی داشته باشد. تقریبا همه لوکیشنهای ما مخروبه و خالی بودند و ما از پایه همه چیز را تعمیر کردیم.
انتهای مطلب/
منبع