[ad_1]
سایت جبهه پایداری به لیست انتشار شده از سوی شانا و این جبهه انتقاد کرده و خواستار عدم رای به افراد ناصالح شده است.
به نقل از مهتاب من، با وجود نهایی شدن ائتلاف شانا و پایداری در انتخابات ۱۴۰۲ و انتشار کردن لیست مشترک، سایت رجانیوز، سایت جبهه پایداری در مطلبی انتقادی نوشت؛
با فرارسیدن زمان انتخابات علیالخصوص انتخابات مجلس شورای اسلامی، اراعه فهرست اسامی از سوی حزبها و گروههای گوناگون سیاسی برجسته میشود. این در حالی است که تعداد بسیاری از مردم اعتقادی به لیستی رأی دادن نداشته و این عمل را در او گفت و گو سیاست قبول ندارند. با این حال اما در طی زمان تبلیغات کاندیداهای این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی، حواشی بسیاری گریبانگیر اراعه این نوع لیستها شده است.
فهرستهای انتخاباتی شامل سه گروه از افراد است؛ دسته اول افرادی که شناخت کافی روی آنان وجود داشته و جمعبندی شخصی فرد بر «رای دادن» به آنان است، دسته دوم افرادی که شناخت کافی برای «رای ندادن» به آنان وجود دارد و دسته سوم افراد ناشناخته می باشند.
درمورد دسته اول، ماموریت فرد مشخصا رای دادن به گزینههای شناخته شده خود است. اما برای تصمیمگیری درمورد دسته دوم و سوم، مرور نظرات حضرت امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب راهگشا خواهد می بود.
حضرت امام خمینی(ره) درمورد مطمعن به فهرستها میفرمایند: احدی شرعا نمیتواند به فردی کورکورانه و بدون تحقیق رأی بدهد و اگر در صلاحیت شخص یا اشخاصی همه افراد و گروهها نظر موافق داشتند ولی «رأی دهنده تشخیصش برخلاف همه آنها می بود، تبعیت از آنها برایش صحیح نیست» و نزد خداوند مسئولیت دارد. و اگر گروه یا اشخاصی صلاحیت فرد یا افرادی را تشخیص دادند و از این تایید برای رای دهنده مطمعن حاصل شد می تواند به آن ها رای دهد. (صحیفه امام، ج۱۸، ص۳۳)
رهبر انقلاب نیز در استفتایی فرمودهاند: «آیا رأی دادن به فهرست اسامی که از طرف احزاب و گروههای سیاسی انتشار می شود، بدون تحقیق در رابطه افراد آن جایز است؟ اگر برخی از افراد آن در انتخابات رأی آورند و صلاحیت منصب را نداشته باشند، ما در پیشگاه خدای متعال مسئول خواهیم می بود؟»
میتوانید به فهرست و افرادی رأی دهید که معارفه کنندگان آنها افرادی متعهد، مؤمن، بصیر و انقلابی و قابل مطمعن باشند، «مگر آنکه حجت شرعی بر خلاف داشته باشید.»
با وجود آن که درمورد افراد ناشناخته میتوان به شهادت و تایید دیگر افراد و گروهها مطمعن کرد، اما از این دو اظهار نظر به روشنی میتوان دریافت که اگر شخصی حجت شرعی بر «رای ندادن» به افرادی داشته باشد، حتی اگر همه گروههای مورد مطمعن عمل به تایید او کنند، رای به این چنین شخصی مجاز نیست.
منبع :
خبر آنلاین
[ad_2]
منبع





