خط تشکیل پژو پارس بعد از ۲۳ سال متوقف شد

خط تولید پژو پارس پس از ۲۳ سال متوقف شد

[ad_1]

به نقل از مهتاب من،  پژو پارس که در ابتدا با نام پرشیا در بازار ایران تشکیل می‌شد، در واقع خودرویی بر پایه پلتفرم پژو ۴۰۵ است که طراحی ظاهری آن از پژو ۴۰۶ الهام گرفته شده می بود. اکنون بعد از قبل ۲۳ سال از تشکیل این ماشین (از سال ۱۳۷۹ تا ۱۴۰۲)، این سدان محبوب به علت عدم کسب استانداردهای ایمنی تازه از خط تشکیل ایران خودذو کنار گذاشته شد.

ابتدا سال می بود که سازمان ملی استاندارد از استانداردهای تازه اجباری برای خودروهای داخلی خبر داد. خودروسازان داخلی هم برای ادامه تشکیل، ملزم به مراعات قوانین تازه شدند. استاندارهایی همانند کنترل پایداری، نشانگر معاوضه دنده (GSI)، نشنانگر سختی باد تایر (TPMS)، چراغ اتوماتیک یا اتو لایت، حفاظت از عابر پیاده، استحکام کابین، هشدار انحراف از مسیر، سیستم ترمز اضطراری پیشرفته یا ترمز کمکی، دی لایت و پوزیشن لایت.

بعد از اجباری شدن این قوانین تازه ناظر ورود خودروها با کد کلاس تازه و با استانداردهای ۸۵ گانه به بازار بودیم. پژو پارس هم از این کار مستثنا نبوده است و امکاناتی همانند دی لایت و سیستم پایش باد تایر بر روی آن اضافه شد. کار به جایی رسید که ایران ماشین برای پاس کردن استاندارد عابر پیاده به فکر تشکیل پژو پارس با سپر وانت آریسان افتاد.

اما این تغییرات هم از ناایمن بودن این ماشین قدیمی کم نکرد و اواخر دی ماه، رئیس سازمان ملی استاندارد خبرداد: “ایران ماشین برای خودروی پژو پارس که فاقد استانداردهای ۸۵ گانه است تا نیمه اسفند امسال مجوز تشکیل دارد و بعد از آن برابر قانون عمل خواهد شد.”

مهدی اسلام پناه او گفت: “آنچه که درمورد استانداردهای اجباری در صنعت ماشین به گفتن قانون وضع شده، اجرا می‌شود و تشکیل کنندگان نیز باید خود را با قوانین استاندارد انطباق دهند تا ضمن مراعات حق مصرف کننده، ظلمی از جانب تشکیل کننده به مصرف کننده داخل نشود.”

با این حال برخی معتقد بودند با دقت به پیش فروش این ماشین توسط ایران ماشین و این چنین پرفروش بودن و سودآوری این ماشین، تشکیل این ماشین تمدید خواهد شد و یا با اعتراض مشتریان و حکم حکومتی تشکیل این سدان ادامه اشکار اشکار خواهد کرد. اما با اظهار رسمی ایران ماشین، اشکار شد که سال ۱۴۰۳ پایانی برای اسطوره پژو پارس است.

ایران ماشین خبرداد با دقت به لزوم اجرای مصوبه شورای عالی استاندارد، مبنی بر ترقی استانداردهای تشکیل ماشین در سرزمین و نظر به مراعات استانداردهای اجباری در همه محصولات ایران‌ماشین، ادامه تشکیل محصول پارس در سال ۱۴۰۳، به علت عدم توانایی آن در تطابق با استانداردها، منوط به دریافت تاییدیه‌های ملزوم است.

متقاضیان  پژو پارس در سامانه یکپارچه هم به اجبار باید ماشین فرد دیگر را برای دریافت انتخاب کنند. این چنین تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی با بازپرداخت ۱۲ ماهه و بدون منفعت برای مشتریان پارس در نظر گرفته شده است.

جدیدترین اخبار و مهم ترین رویدادهای ۲۴ ساعته در بخش های حوادث ، اجتماعی ، سیاسی ، اقتصاد و تکنولوژی ، ورزشی ، فرهنگ وهنر ایران و سایر مناطق جهان را در مهتاب من بخوانید.





منبع :


اسب بخار





[ad_2]

منبع