به گزارش مهتاب من
به گزارش خبرنگار فرهنگی مهتاب من از تنسیم، برنامه تلویزیونی «جامجم» در ۲۴ تکه روی آنتن رفت. دوشنبه شبهایی که در شبکه یک چشم به راهِ مناظره و میزگردی جنجالی بر سر موضوعات گوناگون بودیم که برخی از این موضوعات به او مباحثه با مدیران تلویزیون کشیده میشد.
از ماجرای نطقکشی و دستمزدهای شگفت و غریب تا نقد سریالهای ضعیف و کمکیفیت که مورد نقد تعداد بسیاری قرار گرفت. نظرسنجیهایی که از یلدای پرهیاهو میانها گفتند و سلبریتیهایی که باید به چه صورت مدیریت شوند. این چنین زیاد از او گفت و گوهای دیگر که به تعبیرِ تعداد بسیاری، جایِ خالی این چنین اتفاقات رسانهای زمانها در تلویزیون خالی می بود.
از مدیر شبکه نسیم تا رئیس سیمافیلم و مدیران شبکههای چهار و کودک و نمایندهای از معاونت سیاسی صداوسیما و زیادهای دیگر به جامجم آمدند از آن طرف هم پای تهیهکنندگان، بازیگران و کارگردانانی همچون حامد عنقا، ایرج محمدی، مهدی فرجی و سیدجواد هاشمی هم به این برنامه باز شد.
برنامه کار خودش را از نوشته سلبریتیها اغاز کرد به حوزه کودک و نوجوان، روبه رو صداوسیما با مشکلاتها، سریالسازی و موضوعات روزی همچون اختصاصیهای تلویزیون خصوصاً در یلدا پرداخت.
اما اواخر سال قبل پچ پچهایی به گوش میرسید که انتقادات صریح و فضای تند و تیزِ مناظرات و او گفتوگوهای این برنامه تلویزیونی به مذاقِ برخی از مدیران در صداوسیما خوش نمیآید. احتمالا از این جهت باشد که ماه رمضان و عید نوروز بهانهای شد تا از «جامجم» جاری موقتاً خداحافظی شود.
این که میگوییم موقت، چون برخی از برنامهها در مقاطعی از تلویزیون کنار گذاشته شدند و با گروه و فضایی متفاوتتر به آنتن برگشتند. پیگیریها مشخص می کند پای برخی از مدیران برای جلوگیری و یا تحول روال در ساختِ «جامجم» با این فضای انتقادی تند و تیز و صریح که مورد استقبال تعداد بسیاری از هنرمندان و جامعه فرهنگ و هنر و حتی خود پیمان جبلی رئیس صداوسیما می بود که از آن به گفتن نقدی سازنده یاد میکرد، در بین است.
باید دید «جامجم» با همین شکل و شمایل و گروه سازنده به آنتن تلویزیون برمیگردد یا با گروهی دیگر و متفاوتتر این اتفاق خواهد افتاد؟ چرا که روابط عمومی معاونت سیما در پی گمانهزنیها در خصوص تشکیل شدن یا نشدنِ برنامه «جامجم» خبرداد که فصل تازه برنامه «جام جم» در دست طراحی است، زمانبندی تشکیل و پخش آن خبررسانی خواهد شد.
اما هرچه هست تلویزیون در روزهایی که نوشته نظرسنجی و او گفت و گو مخاطب، سریالسازی درست و اصولی، ساخت آثار نمایشی با منفعت گیری از تکنولوژیهای نوین، تبلیغات در نمایشخانگی و تعداد بسیاری از موارد دیگر نقل است جای این چنین برنامهای خالی است که میتوانست با نقدهای کارشناسانش، نقشه راه بهتری را برای سیاستگذاری و مدیریت در تلویزیون ترسیم کند.
همانگونه که پیمان جبلی رئیس صداوسیما درمورد این برنامه تلویزیونی حرف های می بود: «یکی از موضوعاتی که در این بین مغفول مانده می بود خود رسانه ملّی است که محل نقد تعداد بسیاری است و موافقان و مخالفان درمورد موضوعات گوناگون مرتبط با مأموریتهای رسانه ملی وجود دارد. بنده از روز اول دغدغهام این می بود در همان ماههای اول وعده دادم برنامهای در این خصوص روی آنتن خواهیم برد. آمادهسازی این برنامه متأسفانه طول کشید من خودم از همکاران خودم گله های کردم دیر اغاز شد، مرحله های پختگی خودشان را طی میکند و انشاءالله با قوت به کار خودش ادامه خواهد داد.»
انتهای مطلب/
دسته بندی مطالب
اخبار کسب وکارها