به گزارش مهتاب من
عضو کمیسیون انرژی مجلس او گفت: احتمالا فردی نمیخواهد ماشین داشته باشد یا گواهینامه ندارد و یا ترجیح میدهد از وسیله نقلیه عمومی منفعت گیری کند، به این علت لزومی ندارد سوخت به افراد تعلق داده شود.
به گزارش ایلنا، مرکز پژوهشهای مجلس در جریان بازدید لایحه بودجه ۱۴۰۳ به دولت در رابطه سهمیهبندی بنزین پیشنهادی اراعه کرد که بر پایه آن دولت باید از خردادماه سال آینده به سرپرست خانوارهای فاقد ماشین به ازای هر نفر، ماهانه ۱۵ لیتر سهمیه بنزین اعطا کند که این سهمیه از محل حذف سهمیه خانوارهای دارای سه ماشین و زیاد تر تامین میشود.
فریدون عباسی در برسی این نظر اظهار داشت: بنده کلا نسبت به مطرحها نظر مثبتی ندارم. بنزین مادهای است که در ماشین منفعت گیری میشود، چرا باید به افراد بنزین داده شود؟ در هیچ جای دنیا مشکلی بنزین ندارند، سوخت در جایگاهها وجود دارد و مردم مصرف میکنند، چون هزینهها در کشورهای دیگر واقعی است سوخت هم همانند بقیه کالاها است در سرزمین ما بیشتر از حد به این نوشته پرداخته میشود، بنزین نباید ابزاری برای بهم زدن اسایش مردم شود.
وی با گفتن این که تخصیص بنزین به افراد به جای ماشین در راستای اعطای یارانه زیاد تر به اقشار کمدرآمد نیست، افزود: باید این نوشته را در نظر داشته باشیم که احتمالا فردی نمیخواهد ماشین داشته باشد یا گواهینامه ندارد و یا ترجیح میدهد از وسیله نقلیه عمومی منفعت گیری کند، به این علت لزومی ندارد سوخت به افراد تعلق داده شود.
عضو کمیسیون انرژی مجلس او گفت: بهتر است به اصلاح نظام حقوق و دستمزد بپردازیم و ارجحتر است که قیمت پول ملی را نگه داری و تورم را کنترل کنیم و نسبت به افزایش درآمد افرادی که درآمد ثابت دارند و حقوقبگیر می باشند عمل کنیم تا مقدار حقوق دریافتی این افراد با تورم سازگار باشد نه این که هر سال کمتر از مقدار تورم افزایش دستمزد داشته باشیم.
وی اصرار کرد: مشکل سرزمین در سهمیهبندی بنزین نیست، بنزین نباید سهمیهبندی شود جز در موارد بحران همانند زمان جنگ آشکار؛ اکنون در جنگ اقتصادی هستیم و بنزین با کارت سوخت در اختیار مردم قرار میگیرد، ما باید همین شیوه تخصیص بنزین با کارت را درست اجرا کنیم یعنی هر شخصی با کارت شخصی سوخت را دریافت کند، قیمت هم اشکار باشد و اگر فردی بخواهد بنزین بیشتری مصرف کند باتوجه به این که سرزمین امکان تشکیل بنزین به مقدار تقاضا را ندارد بنزین را با نرخ وارداتی دریافت کند.
عباسی خاطرنشان کرد: واردات بنزین ارزبر است به این علت هر شخصی بخواهد بنزین بیشتری به مصرف رساند باید قیمت وارداتی یعنی هزینه واردات، حمل نقل و هزینه جایگاه باید در این نرخ گنجانده شده و قمیت واقعی را پرداخت کند و فردی هم مصرف کمتری دارد بنزین تشکیل داخل را با نرخ یارانهای که دولت در نظر گرفته دریافت کند.
منبع :
ایلنا
دسته بندی مطالب
اخبار کسب وکارها