به نقل از مهتاب من
گوگل قابلیت کاربردی جدیدی را به لنز، ابزار جستجوی تصویری خود، اضافه کرده است: اکنون میتوانید با ضبط ویدیو به جستجو بپردازید. لنز پیش از این فقط تصاویر ثابت را ثبت میکرد، اما اکنون امکان منفعت گیری از هر دو حالت ویدیو و صدا برای پرسیدن سوالاتتان را فراهم کرده است. این نوشته میتواند دنیای SEO سئو وبسایت ها را نیز تحول دهد.
به نقل از سرویس هوش مصنوعی آژانس خبری تکنا، گوگل فکر میکند که شما امکان پذیر از این قابلیت برای پرسیدن در رابطه مشکلی که با ماشین خود دارید یا برای دریافت اطلاعات زیاد تر در رابطه محصولی که میبینید، منفعت گیری کنید. این روش این چنین مثالی فرد دیگر از نفوذ هوش مصنوعی به محصولات گوگل است – این شرکت قابلیت تازه را در کنفرانس گسترشدهندگان I/O معارفه کرد، جایی که روایت مهم سال «هوش مصنوعی در همه چیز» می بود.
ویدیو ذاتاً یک ورودی چندوجهی است و جستجوی چندوجهی اکنون برای گوگل اهمیت بسیاری دارد. لنز با یک عکس ثابت ناچار است گمان بزند که شما در رابطه عکس چه سوالی دارید یا بعد از پردازش عکس، مجدداً از شما بخواهد سوال خود را دقیقتر گفتن کنید. اما با ویدیو، فقط کافیست دوربین خود را به سمت ماشین بگیرید و بگویید “چرا این قطعه زیر ماشین آویزان است؟” و گوگل همه اطلاعات ملزوم را برای فهمیدن و جواب به سوال شما در اختیار دارد. همه این پردازشها پیچیده و هزینهبر می باشند، اما کاملاً همسو با دیگر فعالیتهای هوش مصنوعی گوگل می باشند.
خانم لیز رید، مدیر قسمت جستجوی گوگل، میگوید اگر با ویدیو جستجو کنید، هم چنان نتایج جستجوی نسبتاً معمولی گوگل را دریافت خواهید کرد. مقصد این است که سریع تر به نتایج برسید و به شما امکان دهد تا آنچه را که به دنبالش هستید، راحتتر به گوگل بگویید. او میگوید: «در برخی موارد، این حرکت در ویدیو است، درست است؟ این به این معنی نیست که شما فقط با یک عکس ثابت سخن بگویید میکنید؛ بلکه مسئله این است که چیزی در حال رخ دادن است و شما تلاش میکنید چگونگی گفتن آن را بفهمید.» او میگوید فکر کنید ماشین ظرفشویی شما خراب است. تعدادی چراغ در حال چشمک زدن می باشند، «اما کدام چراغها و چطور باید تعداد و شدت چشمک زدن آنها را توصیف کنم؟ این کار پیچیدهای است!» اما با یک ویدیوی مختصر میتوانید همه چیز را به گوگل نشان دهید؛ میتواند مدل ماشین ظرفشویی شما، کارکرد چراغها و این که چه مشکلی امکان پذیر وجود داشته باشد را تشخیص دهد. به هیچ وجه نمیتوان این کار را با کلمات کلیدی انجام داد.
لنز به علت ربط مستقیم با ابتکارات هوش مصنوعی گوگل، قسمت کلیدی از آیندهی جستجوی گوگل است. گوگل به جستوجو یافتن راههای تازه برای جستجو است، هم برای آسانتر کردن جستجو و هم برای این که به شما دلایل جدیدی برای جستجو در گوگل اراعه دهد. خانم رید میگوید: «اگر با شما سخن بگویید میکردم و فکر میکردم شما همه چیز را میدانید، چطور از شما چیزی میسوال کردم؟» ارسال یک ویدیو در این چنین وضعیتی کار نسبتاً عادی و مستقیمی به نظر میرسد. و به نظر میرسد مقصد گوگل با گسترشی کارکرد محصول مهم خود، این است که حس یک کامپیوتر را از بین برده و آن را به دوست صمیمیای با دانش زیاد تبدیل کند.
دسته بندی مطالب
اخبار کسب وکارها