به گزارش مهتاب من
اتاق اصناف ایران در اطلاعیهای به تشکلهای صنفی، واحدهای صنفی نانوایی و عموم مردم، برای ساماندهی فروش نان به طور غیرحضوری (سکوها و فروشگاههای اینترنتی، فروش تلفنی و …)، دستورالعمل فروش اینترنتی نان را ابلاغ کرده است.
به گزارش مهتاب من، بر پایه این اطلاعیه، منظور از سکوی فروش غیرحضوری نان، بنگاه اقتصادی دارای مجوزهای ملزوم از مراجع ذیصلاح است که بستر مناسبت برای نمایش واحدهای تشکیل نان و محصولات اراعه شده توسط آنها، ثبت خواست خرید، بستهبندی، پیگیری خواست و تحویل نان به مشتریان را فراهم میکند.
بر پایه ماده (۳) این دستورالعمل، قیمت و وزن نان اراعه شده توسط نانواییهای یارانهای در سکوها میتواند «مطابق نرخ نامه مصوب» یا « به طور رقابتی» باشد. در حالت اول، مشابه با حجم فروش نان، نانواییهای یارانهای (نوع ۱ و ۲) بر روی سکو، پشتیبانی هزینه نانوا، شبیه فروش حضوری پرداخت میشود.
ماده (۴) این دستورالعمل اصرار دارد که نرخ و مقدار انواع افزودنی به نان (کنجد، سبوس، انواع سبزیجات و …) هزینه خدمات فروش غیرحضوری، هزینه بستهبندی و هزینه حمل و تحویل نان، میتواند به طور توافقی بین نانوا و سکو تعیین و باید به طور شفاف و تفکیک شده در صورتحساب الکترونیکی فروش درج شود. تبصره: سقف نرخ انواع افزودنیها و خدمات سکو (بسته بندی، حمل و نقل و …) با نظر اتاق اصناف شهرستان و تایید کمیسیون نظارت شهرستانها تعیین میشود.
به جهت ماده (۵) دستورالعمل یاد شده «به منظور مراعات نوبت مشتریان حضوری، سکوها (سکوهای فروش غیرحضوری نان) موظفند امکان فروش غیرحضوری نان را فقط برای نانوایانی که به سامانه نوبتدهی و اظهار نوبت (شامل نمایشگر، بلندگو، چاپگر و …) تجهیز شده و به سامانه هوشمندسازی یارانه آرد و نان متصل شدهاند، فراهم کنند.»
بر پایه اطلاعات واصله از معاونت بازرسی و نظارت اتاق اصناف ایران، مراعات دستورالعمل فروش اینترنتی نان از سوی همه واحدهای صنفی خبازی الزامی بوده و به جهت مراعات نوبتدهی مشتریان حضوری و غیرحضوری مطابق ماده (۵) دستورالعمل، زیرساخت نوبتدهی در سامانه هوشمندسازی یارانه آرد و نان تشکیل شده است.
این دستورالعمل به زمان ۳ ماه به طور آزمایشی اجرا و بعد از آن به طور قطعی ملزومالاجرا خواهد می بود.
منبع :
ایسنا
دسته بندی مطالب
اخبار کسب وکارها