به گزارش مهتاب من
به گزارش گروه فرهنگی مهتاب من از تنسیم؛ محمد تقی فهیم منتقد سینما با اشاره به نمایش این فیلم بعد از ۶ سال او گفت: اتفاق خوبی است که سرانجام بعد از ۶ سال مسائل این فیلم حل شد و این فیلم در گروه سینمایی هنر و توانایی به اکران درآمد. امیدوارم این اتفاق ادامهدار باشد.
محمد تقی فهیم با اشاره به ساخت فیلمهای سینمایی درمورد سازمان منافقین در سالهای تازه او گفت: نزدیک به ۱۵ فیلم به شکل مستقیم و غیر مستقیم در رابطه این سازمان ساخته شده و هم چنان به نظر میرسد که حق نوشته درمورد جنایتها و ظلمهای که این سازمان در حق ملت ایران روا داشتند ادا نشده است.
وی با اشاره به این که باید از سینما و هنرو برای تاثییر گذاری زیاد تر منفعت گیری کرد افزود: هر تاثییر هنری که خلق میشود به هر حال یک خروجی فرهنگی و تاثیرگذاری دارد که نمیتوان منکرش شد اما مهم این است که با این تاثییر هنری چطور برخورد شود. هنر بیتردید در خروجی خودش تاثییر سیاسی دارد اگر هنر نتواند اثری بر جامعه بگذارد اساساً دیگر کارکردی ندارد.
وی با اشاره به نقش آفرینی لعیا زنگنه در این فیلم او گفت: من تقریباً همه آثاری که خانم زنگنه در آن ایفای نقش کردهاند را دیدهام و فکر میکنم که این نقش، نقش زیاد سختی می بود این نقش جز بهترین نقشهایی بوده که خانم زنگنه بازی کردهاند.
محمد تقی فهیم با اشاره به نقاط قوت و ضعف فیلم او گفت: یکی از نکات منفی فیلم این است که در اغاز فیلم یک پلان ناظر به مخاطب داده نمیشود به این علت اولین مشکل مخاطب با فیلم این است که نمیداند موقعیت تعریف شده کجاست! این قضیه به فرم تاثییر و آنچه که شما برای روایت، قصهگویی و پرداخت شخصیتتان انتخاب کردهاید برمیگردد. مسئله دوم این است که در باورپذیر کردن رویدادهای درون غار و دچار شدن کاراکتر ژاله با آنها باید واقعگرایانهتر عمل میکردید. اما در کل معتقدم فیلم زنانی که با گرگها دویدهاند در چهارچوب بضاعت خودش فیلم مهمی است چرا که فیلمهای تک لوکیشن فیلمهای سختی می باشند بخصوص با اندوخته کم و محدودیت تعداد بسیاری که در ساخت آن داشتهاند.
امیر اطهر سهیلی کارگردان فیلم نیز با اشاره به اصرار و دقتاش بر جنبه انسانی جنگ و سالهای دفاع مقدس او گفت: به باور من بستری که درام در آن خلق میشود هر چه مقدار پرتنشتر باشد درام دلنشینتر خواهد می بود. و جنگ و دفاع مقدس بستر خوبی برای شکلگیری درام تشکیل میکند و با نگاهی به فیلمهایی موفقی که به طور مستقیم یا غیر مستقیم در بستر جنگ جهانی ساخته شدهاند به تاثییر این بستر در شکلگیری یک درام قوی پی میبریم.
سهیلی با اشاره به اهمیتی که وجود لعیا زنگنه در این فیلم داشت او گفت: تعاملی که با خانم زنگنه در ساخت فیلم داشتیم زیاد تاثیرگذار می بود و ایشان همیشه با ایده و نظر سر صحنه حاضر میشدند و همه انرژی خودشان را میگذاشتند و این اتفاق و تعامل نه تنها بین من و خانم زنگنه بلکه بین همه افراد گروه ما وجود داشت و فکر میکنم این فیلم را به معنی واقعی میتوان یک فیلم گروهی دانست.
لعیا زنگنه بازیگر مهم فیلم نیز در شرح دلایل این همکاری او گفت: من در وهله اول به دو علت مهم این کار را پذیرفتم. اول متن و فیلمنامه تاثییر می بود که پیش از ملاقات کارگردان آن را خواندم و زیاد خوشم آمد و علت دوم هم خود آقای امیر اطهر سهیلی می بود. هنگامی ایشان را ملاقات کردم دیدم که پیش از آنکه کارگردان خوبی باشند یک انسان خوب می باشند.
او همین طور گفت: انگیزه شخصی خودم این می بود که قضیه زن، مدام و بدور از هر گونه شعار زدگی برای من زیاد خاص بوده است چون معتقدم این زنان می باشند که در میانه جنگ بین دو فرد پادرمیانی و دعوت به تعقل و درایت میکنند و من به گفتن یک زن و یک مادر معتقدم این ماموریت ماست که باید یادبگیریم و با سبک زندگیمان یاد بدهیم.
زنگنه افزود: اگر مدام یادمان باشد و با خودمان تکرار کنیم که عشق و رابطه بر دو عنصر محکم است که اولینش احترام و حرمت است، نسبت به یکدیگر رواداری بیشتری خواهیم داشت چرا که مسئولیت و احترام نشانه انسان بودن، عاشقی و بندگی است و زندگی اساساً جنگ نیست بلکه برای فهمیدن یکدیگر است.
انتهای مطلب/
دسته بندی مطالب
اخبار کسب وکارها