به نقل از مهتاب من
تبلیغات شهری راهی برای نفوذ به ذهن مخاطبان به حساب می اید. راهکارهای متنوع و بسیاری برای تبلیغ وجود دارد؛ اما افزایش روز افزون کسب و کارهای گوناگون، علتشده که تبلیغات برندهای گوناگون شبیه هم شوند. این آخر کار تبلیغات شهری نیست و می توان تاثیرگذاری آنها را در ذهن مخاطب زیاد تر کرد. در این مقاله تصمیم داریم راهکاری گوناگون تاثییر گذارتر کردن تی وی شهری را بازدید کنیم.
تلویزیون شهری چیست؟
تبلیغات یکی از عناصر کلیدی در پیروزی کسب و کارهای گوناگون به حساب میآید. با پشتیبانی این روش بازاریابی، میتوان به شدت در بین مخاطبان محبوبیت کسب کرد. امروزه منفعت گیری از این نمایشگرها در سطح شهر به قدرتمندترین ابزار برای تبلیغات تبدیل شده است. کسب و کارهای گوناگون برای خرید یا اجاره ساعتی این نمایشگرها، هزینه بسیاری را صرف میکنند.
قیمت اجاره ماهیانه برخی از این نمایشگرها در کلان شهرها، صدها میلیون تخمین زده می شود. برای این که تاثییر این تبلیغات بر ذهن مخاطبان زیاد تر شود؛ می توان از روش های مختلفی منفعت گیری کرد. با این کار میتوان به شدت هزینه صرف شده برای تبلیغ را به سودی چندین برابری تبدیل کرد.
منظور از تبلیغات موثر شهری چیست؟
تبلیغات راهی ساده و در عین حال کاربردی برای شناساندن برند به عموم افراد است. امروزه راه حلهای تبلیغاتی بسیاری وجود دارد. تبلیغات تنها محدود به پخش آگهی بازرگانی در اواسط فیلمهای تلویزیونی نمیشود. با پیشرفت علم و تکنولوژی، این حوزه نیز با تغییرات عظیمی روبه رو شد. نمایشگرها از خانه ها به سطح شهر و محلهای پرتردد همانند میدان ها و مراکز خرید منتقل شدند. آمار بازدید بالای این نوع تبلیغها، روز به روز محبوبیت آنها در حوزه تبلیغات افزایش داد.
این نمایشگرهای غول پیکر دقت صاحبان کسب و کارهای گوناگون را نیز به خود جلب کردند. تبلیغات شهری نیز در چندین سال تازه به وفور در قسمتهای گوناگون شهر به چشم میخورد. این روش نیز با گذر زمان نیز به عاقبت دیگر روش های بازایابی تبدیل میشود. تکراری شدن تبلیغ و سازش پذیری چشم به آن مشکلی است که دیر یا سریع روش های گوناگون تبلیغات را با مشکل روبه رو میکند. برای مقابله با این چنین اتفاقی، شرکتهای تبلیغاتی به جستوجو راهکارهایی می باشند تا بتوانند تبلیغات موثری در سطح شهر داشته باشند. برای افزایش تاثییر گذاری تبلیغات شهری و بیلبوردهای دیجیتال، نکات زیر را در نظر بگیرید:
کیفیت بالای نمایشگر
برای اینکه به یک تبلیغ موثر و کاربردی دست یابید؛ باید در مرحله اول کیفیت اجزای مهم را ارتقا دهید. نوع نمایشگر و کیفیت صفحه نمایش به طور مستقیم بر روی آمار جذب مخاطبان تاثییر میگذارد. هرچه نمایشگر با کیفیت بالاتری انتخاب کنید؛ طول عمر آن نیز بالاتر میرود. با این روش میتوانید یک اندوخته گذاری طویل زمان در حوزه بازاریابی داشته باشید.
کیفیت بالای صفحه نمایش به فاکتورهای گوناگونی بستگی دارد که یکی از آنها برند سازنده آن است. ساختار تلویزیون شهری و اجزای درونی آن، کیفیت محتوای تبلیغاتی پخش شده را تحت تاثییر قرار میدهد.
خلاقیت در طراحی تیزر تبلیغاتی
آمار روز افزون رشد جمعیت، رقابت بین کسب و کارهای گوناگون را نیز افزایش داده است. در این چنین شرایطی برای موفق شدن در بین رقیب ها، تبلیغات مورد منفعت گیری قرار میگیرد. افزایش تعداد تبلیغات در سطح شهر نیز علتشده که کارایی اسبق خود را نداشته باشند. سپس از گذر چند روز از نصب یک تبلیغ تازه، دقت فردی همانند قبل به آن جلب نمیشود. این نوشته به طور مستقیم به سازوکار بازاریابی کسب و کار ضربه میزند.
خلاقیت در طراحی تیزر تبلیغاتی راهی برای فرار از این چرخه باطل است. داشتن ایدههای تکراری و فقط تحول چند المان ساده آن، تبلیغات شما را نیز به سرنوشت صدها تبلیغ دیگر دچار میکند. پشتیبانی گرفتن از طراحهای با سابقه در داشتن یک تبلیغ خوب، موثر است.
دقت به رنگها و نوشتهها در تبلیغ
برای اینکه تاثییر تبلیغات شهری خود را در ذهن مخاطبان افزایش دهید؛ جذابیت محتوای تبلیغاتی را سر لوحه کار خود قرار دهید. عوامل مختلفی بر روی جذابیت هرچه زیاد تر تبلیغات تاثییر میگذارند که یکی از آنها رنگ است. کنار هم قرارگیری رنگهای گوناگون در کنار هم و سازش آنها با یکدیگر میتواند گیرایی هرچه زیاد تر محتوای تبلیغاتی را به همراه داشته باشد. برای مثال پیشنهاد میشود که اطلاعیهها با رنگی اشکار و متضاد با رنگ بعد عرصه نوشته شوند.
وجود حاشیههایی با رنگ سیاه در اطراف نوشتهها نیز به بولد شدن آنها پشتیبانی میکند. با دقت به برند خود رنگهای مناسب برای بیلبورد تبلیغاتی خود میتوانید انتخاب کنید.
دقت به گروه مقصد
تعیین مقصد قبل از اغاز هر کاری یکی از مرحله های مهم به حساب میآید. اگر تصمیم دارید تبلیغات شهری موثر و پر بازدهی داشته باشید؛ قبل از هر کاری مقصد خود را تعیین کنید. برای این کار در قدم اول گروه مقصد خود و رنج سنی مخاطبان خود را اشکار کنید. اگر شما برندی برای پوشاک کودکانه دارید؛ جامعه مقصد تبلیغ شما والدین و به خصوص مادران است. برای تاثییر هرچه زیاد تر تبلیغات شهری بر روی این افراد میتوانید بر روی جنس و کیفیت بالای آنها اشاره کنید.
در صورتی که تصمیم دارید یک شهربازی یا مرکز تفریحی را تبلیغ کنید؛ جامعه مقصد شما کودکان به حساب میآیند. در این شرایط باید زیاد تر از رنگهای شاد منفعت گیری کنید تا کودکان با دیدن یک تیزر تبلیغاتی مختصر مشتاق دیدن این محل از نزدیک شوند. در واقع بهترین راهکار برای دستیابی به تبلیغات موثر بر روی تلویزیون شهری این است که خود را به جای مخاطب بگذارید. در این حالت شما میتوانید به درستی نیاز مخاطب را شناسایی کنید تا بر پایه آن بازاریابی کنید.
تامین روشنایی ملزوم
برای اینکه بتوانید در تلویزیون شهری تبلیغات موثر داشته باشید؛ باید مدام نظر مخاطب را به خود جلب کنید. تبلیغات موثر محدودیت وقتی ندارد و مدام باید مطلب خود را به گوش مخاطب رساند. در این چنین شرایطی میتوان با پشتیبانی چراغهای مخصوص و تنظیم روشنایی صفحه نمایش به این مقصد دست یافت. تلویزیون شهری با قابلیتهای منحصر به فرد خود این امکان را برای شما فراهم میکند تا روشنایی صفحه نمایش را تنظیم کنید.
شما حتی در شبها نیز میتوانید تبلیغات خود را مدام ادامه دهید. در ساعات نزدیک به ظهر نیز با دقت به زاویه تابش آفتاب و سایه تشکیل شده نیز میتوانید تغییراتی در شدت روشنایی و وضوح عکس اعمال کنید.
پخش تبلیغ به طور پویا
تبلیغات شهری سپس از گذشت چند روز تکراری خواهد شد و دیگر افراد توجهی به آنها نمیکنند. شما میتوانید با پشتیبانی ویژگی پویایی تلویزیون شهری، محتواهای تبلیغاتی متنوعی را به نمایش بگذارید. با دقت به ساعات گوناگون روز، تبلیغات متنوعی در نمایشگر پخش کنید تا تاثییر بیشتری بر روی ذهن مخاطب بگذارد. برای مثال در روزهای نزدیک به روزهای خاص همانند روز دختر یا روز مادر میتوانید تخفیفات اختصاصی برند خود را نمایش دهید. با این کار میتوانید با شناختن نیاز مشتری، به طور غیر مستقیم او را به سمت خرید و بازدید از فروشگاه خود بکشانید.
سخن پایانی
برای پیروزی کسب و کار در بین رقیب ها روش های مختلفی وجود دارد. یکی از راهکارهای موثر و پربازده تبلیغات است. تبلیغات شهری یکی از قدرتمندترین ابزارها، برای بازاریابی به شمار می رود. برای افزایش بازده این نوع تبلیغات راه حلهای مختلفی وجود دارد. کیفیت نمایشگر و امکانات آن یکی از راههایی است که شما را به داشتن یک تبلیغات موثر نزدیک میکند. مجموعه دیاکو یکی از معتبرترین تولیدکنندگان و فروشندگان انواع گوناگون نمایشگرهای شهری، تابلو روان و بیلبورد های تبلیغاتی است.
شما برای داشتن تبلیغات موثر در تلویزیون شهری میتوانید از کارشناسان این مجموعه پشتیبانی بگیرید. برای کسب اطلاعات زیاد تر در رابطه اجاره و خرید تلویزیون شهری میتوانید به وب سایت دیاکو مراجعه کنید.
دسته بندی مطالب
اخبار کسب وکارها