آماری از مناظره های تلویزیون/ ۳۵ میلیون بیینده ۲ مناظره آخر_مهتاب من

آماری از مناظره های تلویزیون/ 35 میلیون بیینده 2 مناظره آخر


به گزارش مهتاب من

به گزارش مهتاب من از تنسیم، محسن شاکری‌نژاد رییس مرکز تحقیقات صدا و سیما این خبر را در شبکه خبر و بر پایه نظرسنجی‌هایی که دو روز بعد از کشیده شدن انتخابات به دور دوم (روز یکشنبه) انجام شده، اظهار کرده است.

گزارش‌های نظرسنجی دوره قبل مرکز تحقیقات در سال ۱۴۰۰ مشخص می کند که مخاطبان مناظرات آن دوره، ۵۰/۵ می بود که حاکی از افزایش ۶ درصدی مخاطب مناظره‌ها در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری­ است. 

این چنین درمورد علت شرکت نکردن در انتخابات، بر پایه داده‌هایی که رییس مرکز تحقیقات صداوسیما به آن اشاره کرده است، سپس از دور اول با اهمیت ترین علت مردم برای شراکت نکردن، مسایل معیشتی و اقتصادی است. او حرف های است: «دشمنان تلاش می‌کنند اظهار کنند که این شراکت نکردن به معنی ضدیت با نظام است، که این‌گونه نیست و نظرسنجی ما هم اینگونه مشخص می کند و درصد زیاد مقداری در حد ۴ یا ۵ درصد علت شراکت نکردن را مخالفت با نظام می‌گویند اما درصد بیشتری که رای ندادن علت شراکت نکردن را حل نشدن مسایل اقتصادی اظهار می‌کنند.»

حرف های شده نتایج این نظرسنجی‌ها سپس از انتخابات حالت محرمانگی ندارد و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به آرشیو مرکز تحقیقات صداوسیما برای پژوهش‌های که انجام خواهند داد به این نتایج دسترسی اشکار کنند.

بر پایه این گزارش، پیشتر مدیرعامل تلوبیون با اظهار آماری از مخاطبان شبکه‌های تلوبیونی نامزدها حرف های می بود که آمار مخاطبان مناظره چهار برابر مسابقه فوتبال یورو بوده و مناظره پایانی نامزدهای انتخاباتی هم پربازدیدترین مناظره‌ بوده است.

انتهای مطلب/

دسته بندی مطالب
اخبار کسب وکارها

خبرهای ورزشی

خبرهای اقتصادی

جدیدترین اخبار و مهم ترین رویدادهای ۲۴ ساعته در بخش های حوادث ، اجتماعی ، سیاسی ، اقتصاد و تکنولوژی ، ورزشی ، فرهنگ وهنر ایران و سایر مناطق جهان را در مهتاب من بخوانید.

اخبار فرهنگی

اخبار تکنولوژی

اخبار پزشکی