با خودروهایی که از دل جنگ به خیابان ها راه یافتند، آشنا شوید + عکس_مهتاب من

با خودروهایی که از دل جنگ به خیابان ها راه یافتند، آشنا شوید + عکس


به گزارش مهتاب من







در برهه‌ای از تاریخ صد ساله ماشین، هر خودروساز با اراعه وسایل نقلیه اختصاصی به پیروزی سرزمین خود در میدان جنگ پشتیبانی کرده است. چه یک وانت بار سبک باشد یا سنگین، همه آن‌ها می‌توانند در استقرار نیروها، انتقال تجهیزات یا فقطً به‌گفتن وسایل نقلیه پشتیبانی، سودمند و پشتیبانی‌کننده باشند.





به گزارش تجارت نیوز،

برخی از وسایل نقلیه نظامی، ویژگی‌های زیاد خاصی دارند، همانند خودروهایی که جهت شناسایی نشدن یا برای خارج کردن پرسنل و تجهیزات، می‌توانند از جاده‌های زیاد صعب‌العبور عبور کنند. آنچه در زیر می‌آید، لیستی از سه خودروی نظامی آزمایش شده در نبردها است که از خودروهای تولیدی الهام گرفته شده‌اند و یا بعد از آن در دسترس عموم قرار گرفته‌اند.

مرسدس بنز G کلاس

مرسدس بنز G کلاس

گسترش گِلَندواگن در سال ۱۹۷۲ به خواست شاه ایران که به جستوجو یک خودروی آفرودی درجه نظامی می بود، اغاز شد. آزمایش نمونه اولیه در سال ۱۹۷۴ در مناطق شدید آب و هوایی همانند صحراها و قطب شمال اغاز شد. تشکیل این ماشین در سال ۱۹۷۵ در کارخانه Magna-Steyr در گراتس اتریش، جایی که این ماشین تا این مدت هم در آنجا ساخته می‌شود، اغاز شد.

جدیدترین اخبار و مهم ترین رویدادهای ۲۴ ساعته در بخش های حوادث ، اجتماعی ، سیاسی ، اقتصاد و تکنولوژی ، ورزشی ، فرهنگ وهنر ایران و سایر مناطق جهان را در مهتاب من بخوانید.

مرسدس بنز G کلاس زندگی خود را به‌گفتن یک خودروی نظامی موثر اغاز کرد که غیرمعمول نیست، اما بر خلاف دیگر خودروها، تقریباً به همان شکل باقی مانده است.

فورد مدل T

فورد مدل T

به گمان زیادً جای شگفتی نیست که فورد مدل T نیز به جنگ خدمت کرد، تا آنجا که مدل T به خوبی همه وسایل نقلیه دیگر را در فورد در روزهای اولیه صنعت خودروسازی اغاز کرد.

مدل T هایی که ماموریت نظامی را انجام می‌دادند، وسایل نقلیه پوست نرم (وسایل نقلیه بدون زره) بودند و زیاد تر نقش‌های کمکی همانند آمبولانس، حمل و نقل تدارکات، یا توسط افسران مأمور برای جابجایی سریع انجام می‌دادند. در برخی از آنها برجک‌های تفنگ برای منفعت گیری به گفتن وسایل نقلیه گشت نصب شده می بود.

تویوتا مگا کروزر

تویوتا مگا کروزر

مگا کروزر سنگین برای اولین بار به‌صورت نمونه اولیه در نمایشگاه خودروی توکیو در سال ۱۹۹۳ به نمایش درآمد و در سال ۱۹۹۵ به تشکیل رسید. سقف فقط ۱۳۳ نسخه غیرنظامی از این وسیله نقلیه (از ۳۰۰۰ نسخه کل) قبل از توقف تشکیل آن تنها پنج سال بعد از معارفه ساخته شد.

همانند هاموی، مگا کروزر فقطً برای منفعت گیری نظامی در نظر گرفته شده می بود و ماموریت خود را در درجه اول به‌گفتن وسیله نقلیه‌ای برای نیروهای مسلح ژاپن می‌دانست. خودروهای بازار داخلی ژاپن نیز توسط نیروهای پلیس منطقه‌ای و محلی و عملیات آتش نشانی/نجات و این چنین توسط فدراسیون ماشین ژاپن منفعت گیری می‌شود.

 





منبع :


خبر آنلاین






دسته بندی مطالب
اخبار کسب وکارها

خبرهای ورزشی

خبرهای اقتصادی

اخبار فرهنگی

اخبار تکنولوژی

اخبار پزشکی