جذب خلاقیت دیجی کالا / هکتون Seller API و چالش‌های فروشندگان_مهتاب من

لزوم نگاه جدی به خلاقیت و نوآوری /  رویدادهای مشترک موثر هستند


به گزارش مهتاب من

در گفتگو «مهتاب من» با مدیرعامل دیجی نکست نقل شد:






دیجی نکست، مرکز نوآوری و اندوخته‌گذاری دیجی کالا، با مقصد گسترش پلتفرم و جذب برنامه‌نویسان خلاق، اتفاقات هکاتون Seller API را برگزار کرد. این اتفاقات به جستوجو جذب برنامه‌نویسان، گسترش‌دهندگان و افراد خلاقی است که بتوانند ایده‌های خود را به نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌های کاربردی تبدیل کنند. مقصد مهم این اتفاقات، مقیاس‌پذیرکردن پلتفرم دیجی کالا و پاسخگویی به نیازهای فروشندگان است.



جدیدترین اخبار و مهم ترین رویدادهای ۲۴ ساعته در بخش های حوادث ، اجتماعی ، سیاسی ، اقتصاد و تکنولوژی ، ورزشی ، فرهنگ وهنر ایران و سایر مناطق جهان را در مهتاب من بخوانید.


به گزارش تجارت نیوز،

کیوان محیط‌مافی، مدیرعامل مرکز نوآوری و اندوخته‌گذاری دیجی‌کالا (دیجی نکست)، در این اتفاقات گفت که دیجی کالا به تنهایی نمی‌تواند همه مشکلات فروشندگان را حل کند و نیاز به همکاری با برنامه‌نویسان و تیم‌های خلاق دارد. او فرمود که فروشندگان دیجی کالا نیازمندی‌های بسیاری دارند که در ایونت‌های گوناگون به دیجی کالا اظهار می‌کنند. منفعت گیری از Open API نیز به برنامه‌نویسان این امکان را می‌دهد تا بدون نیاز به دسترسی مستقیم به سورس کد دیجی کالا، به زیرساخت‌های این پلتفرم متصل شوند و کد بزنند.

فرصتی نو برای برنامه‌نویسان

این اتفاقات فرصتی برای برنامه‌نویسان و تیم‌های خلاق فراهم می‌کند تا با گسترش اپلیکیشن‌ها و نرم‌افزارهای کاربردی، مشکلات فروشندگان دیجی کالا را حل کنند و از این طریق جریان‌های اقتصادی جدیدی تشکیل کنند. محیط‌مافی به مثالهایی از شرکت‌های موفق همانند Shopify و Amazon اشاره کرد که با منفعت گیری از مستندات فنی و API‌ها، به گسترش‌دهندگان امکان اراعه خدمات مستقیم به فروشندگان را خواهند داد.

چطور شرکت‌های بزرگ همانند نوکیا و کداک از بازار حذف شدند؟

مدیرعامل دیجی نکست با اشاره به کانسپت استارتاپ و اکوسیستم‌های نوآورانه گفت که استارتاپ ها علتخواهد شد که افراد با توان فنی و نگاه خلاقانه خود، بدون نیاز به اندوخته‌گذاری‌های بزرگ، کسب‌وکارشان را راه‌اندازی کنند. او چالش‌های نوآوری در شرکت‌های بزرگ را بازدید کرد و مثال‌هایی از شرکت‌های بزرگ همانند نوکیا و کداک زد که به علت دقت‌نکردن به نوآوری، از بازار حذف شدند.

محیط‌مافی به حالت نوآوری در ایران نیز پرداخت و او گفت که اکوسیستم استارتاپی در ایران می‌تواند با پشتیبانی به کارآفرینان خلاق، به گسترش نوآوری و خلاقیت پشتیبانی کند. او پافشاری کرد که دیجی کالا به قشر متوسطی که خلاق است و توانایی راه‌اندازی کسب‌وکار ندارد، در مسیر راه‌اندازی کسب‌وکار پشتیبانی می‌کند.

اهمیت برگزاری ایونت‌های مشترک

محیط‌مافی با اشاره به اهمیت برگزاری رویدادهای مشترک با شرکت‌های بزرگ فرمود که باید ایونت‌های مشترکی برگزار شود تا قضیه‌های حاضر با نوآوری حل شوند. او به مثالای از نوآوری‌های خلاقانه اشاره کرد که با منفعت گیری از بایوتک، برچسب‌های تاریخ انقضا درست کرده‌اند و با تحول رنگ نشان خواهند داد که شیر خراب است یا سالم.

از ایده تا عمل

مدیرعامل دیجی نکست در آخر او گفت که نزدیک به ۳۵۰ تیم یا فرد در این هکاتون شرکت کرده بودند و از آن‌ها خواسته شد که ایده‌های خود را در قالب ویدیو پرزنت کنند. از بین این ویدیوها، ۲۴ تیم به مرحله نهایی راه یافتند. در نهایت سه تیم به گفتن برنده نهایی انتخاب خواهد شد که مجموعاً ۲۵۰ میلیون تومان جایزه به آن‌ها اهدا خواهد شد. مقصد مهم این است که تیم‌ها محصولات خود را روی پلتفرم دیجی کالا اراعه دهند و کسب‌وکار خود را راه‌اندازی کنند.

اخبار حوزه استارتاپ و فناوری اطلاعات را در صفحه استارتاپ مهتاب من بخوانید.

پارس نماد داده ها









دسته بندی مطالب
اخبار کسب وکارها

خبرهای ورزشی

خبرهای اقتصادی

اخبار فرهنگی

اخبار تکنولوژی

اخبار پزشکی