به گزارش مهتاب من
با وجود محبوبیت پژو ۲۰۶ در بازار خودروی ایران، نسخه ای از آن در بازار جهانی وجود دارد که هیچ زمان پایش به خیابان های سرزمین باز نشده است!
در اواخر سال ۲۰۰۶، خودروساز فرانسوی سیتروئن که از سال ۱۹۹۲ در چین وجود داشت، از هاچبک تازه خود که از پژو ۲۰۶ مشتق شده می بود رونمایی کرد. این ماشین که سیتروئن C۲ نام داشت، یک هاچ بک کامپکت ۵ در بر پایه پلتفرم شبیه پژو ۲۰۶ می بود که برای اولینبار در این قسمت، توسط سیتروئن و دانگفنگ در چین اراعه میشد.
مقصد سیتروئن C۲، مشتریانی جوان و پویا می بود که به جستوجو طراحی و استایل مدرن می باشند. سیتروئن با منفعتگیری از مزایای تخصص دیرینه خود، C۲ را با سیستم تعلیق بهبودیافتهای تشکیل کرده می بود.
C۲ با دو موتور بنزینی اراعه میشد؛ موتور ۱٫۴ لیتری با ۷۵ اسب بخار قوت و ۱۲۰ نیوتن متر گشتاور و موتور ۱٫۶ لیتری با ۱۰۶ اسب بخار قوت و ۱۴۲ نیوتن متر گشتاور. هر دو موتور برای در نظر گرفتن ویژگیهای سوخت چینی، به همراه ویژگیهای خاص آب و هوایی و جغرافیایی این سرزمین، به منظور ضمانت حداکثر قابلیت رانندگی در همه شرایط سازگار شده می بود. در کنار گیربکس ۵ سرعته دستی، C۲ با یک گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک در نسخه ۱.۶i ۱۶V نیز حاضر است.
در تریم استاندارد، C۲ دارای ABS و EBD، کیسه هوای راننده و سرنشین، فرمان برقی، تهویه مطبوع، رادیو CD، قفل مرکزی و شیشه های برقی در جلو است. نسخه EX دارای تودوزی چرمی، شیشههای برقی در عقب، سانروف برقی و تهویه مطبوع با کنترل دمای خودکار است. همه نسخه ها به جز ۱.۴ SX، تجهیزبه رینگ های آلیاژی سبک ۱۵ اینچی می باشند.
تقریباً ۸۰ هزار سیتروئن C۲ از سال ۲۰۰۶ تا زمان آخر تشکیل در سال ۲۰۱۳ در چین تشکیل شد.
منبع :
خبرآنلاین
دسته بندی مطالب
اخبار کسب وکارها