به گزارش مهتاب من
هیوندای RN24 که در اتفاقات N Day 2024 معارفه شد، قسمت مهمی از پروژه «Rolling Lab» برند هیوندای است که به گفتن محل آزمایش فناوریهای پیشرفته هیوندای شناخته میشود.
طراحی افراطگرای کانسپت هیوندای
RN24 کانسپتی است که از ترکیب آیونیک 5N با ماشینهای رالی به وجود آمده است، به این علت از آمیزش قابلیتهای برقی آیونیک با شاسی الهامگرفته از ماشینهای مسابقات رالی جهان منفعت میجوید. ترکیب فناوری رالی و کارکرد الکتریکی، نشاندهنده ضمانت هیوندای به گسترش مرزهای خودروهای الکتریکی با کارکرد بالا و خواست مصرفکننده است.
هیوندای در این ماشین، فاصله بسیاری از یک ماشین تولیدی معمولی گرفته و در طراحی افراطگرای بدنه، عناصر خودروهای کلاسیک رالی را با ماشین معاصر خود در آمیخته است. این ماشین از رولکیجهای زیاد در کنار اسپویلر مهندسیشده برای حفاظت و بهبود کارکرد در شدتهای بالا منفعت گیری میکند.
پروژه RM: تلفیق رالی با عصر مدرن
پروژه «Rolling Lab» شرکت هیوندای موتور، که به گفتن RM نیز شناخته میشود، یک ابتکار نوآورانه است که به منظور اتصال تکنولوژیهای دنیای اتومبیلرانی با خودروهای تولیدی طراحی شده است. این پروژه به هیوندای این امکان را میدهد که تکنولوژیهای با کارکرد بالا را گسترش داده و آزمایش کند و سپس در خودروهای تولیدی این شرکت، بهاختصاصی مدلهای برند N، منفعت گیری کند.
نام «N» که با مدلهای تولیدی این پروژه پیوند خورده است، بر فلسفه تشکیل محصولات «Never just drive» دلالت دارد. RM، مخفف عبارت «Racing Midship» است که به چیدمان موتور در وسط ماشین اشاره دارد. این پیکربندی که منفعت گیری گسترده آن در خودروهای اسپرت و سوپرکارهاست، اعتدال و هندلینگ ماشین را بهبود میبخشد.
پروژه RM بر نوآوریهایی در عرصههای افت وزن، آیرودینامیک و صدای اگزوز تمرکز دارد و با طراحی و اضافه عناصری همانند اسپویلرهای عقب و رولکیجها به خودروهای تولیدی، استحکام، شوق رانندگی و پایداری خودروها را در شدتهای بالا بهبود میبخشد. به این علت پروژه RM، پل ارتباطی بین خودروهای مسابقهای و مدلهای تولیدی است.
کارکرد ماشین کامپکت هیوندای
این ماشین از پیشرانه دوموتوره ۶۵۰ اسب بخاری آیونیک 5N منفعت میبرد که مجموع توان موتورها ۳۰۳ کیلووات است. با دقت به قلب تپنده ماشین و وزن ۱۸۸۰ کیلوگرمی، انتظار میرود فاصله وقتی شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر این ماشین، رقمی کمتر از ۳.۴ ثانیه و حداکثر شدت آن نزدیک به ۲۴۰ کیلومتر در ساعت باشد. این ماشین در کنار کارکرد سریع خود، قابلیت دریفت و حرکات نمایشی را هم اراعه میدهد.
پیشرانه آیونیک 5N، با یک شاسی سبک و باتری ۸۴ کیلووات ساعتی بازطراحی شده است. فاصله محوری مختصرتر شده تا هندلینگ بهبود یابد و ماشین از سیستم تعلیقی به سبک مسابقات جهانی رالی با زیرساختهای مستحکم برای افزایش پایداری و دقت برخوردار است.
این ماشین به سیستم کنترل پیشرانه تجهیزشده که از طریق کلیدهای جایگذاریشده روی فرمان، اجازه تنظیمات گوناگون عملکردی را به راننده میدهد. علاوه بر این، این ماشین از کنترل گشتاور موتور در حالت رالی منفعت میبرد که گشتاور را به طور یکنواخت بین چهار چرخ توزیع میکند و این چنین سیستم ترمزدستی الکترونیکی (e-Handbrake) که از تاریخچه طویل هیوندای در مسابقات رالی الهام گرفته شده است. به لطف بلندگوی جانبی، بهرغم برقی بودن این ماشین، هیجانات صدای اگزوز در شدت بالا را میتوان شنید. اگرچه این صدا به طور مصنوعی پخش میشود، اما به لطف تکنولوژیهای سینک صدا هیوندای، میتوان شوق یک ماشین مسابقهای را توانایی کرد.
نتیجهگیری و چشمانداز آینده
هیوندای RN24، با پیوند دادن تکنولوژیهای خودروهای رالی و فناوریهای پیشرفته الکتریکی، مثالای از آیندهای است که در آن کارکرد بالا، شوق رانندگی و نوآوری در کنار هم قرار دارند. این ماشین، که بخشی از پروژه «Rolling Lab» هیوندای به حساب می اید، بهخوبی مشخص می کند حتی در دنیای الکتریکی، هم چنان میتوان لذت رانندگی با کارکرد بسیار و طراحی جسورانه را توانایی کرد.
تمرکز هیوندای بر گسترش خودروهای الکتریکی با کارکرد بالاست، این برند در حال پیشگامی در عرصهای است که بهشدت در حال رشد است. از طریق پروژه RM، هیوندای نهتنها مرزهای جدیدی را در فناوریهای خودرویی با کارکرد بالا به نمایش میگذارد، بلکه این نوآوریها را به خودروهای روزمره انتقال میدهد تا مشتریان بتوانند توانایی رانندگی شبیه مسابقات را در زندگی روزانه خود داشته باشند.
با دقت به تغییرات دیدنی در صنعت خودروسازی به سمت الکتریکیسازی، هیوندای در حال شکلدهی به آیندهای است که در آن خودروهای الکتریکی نهتنها محیطزیست را بهبود میبخشند، بلکه هم چنان لذت رانندگی، شوق و کارکرد را برای رانندگان به ارمغان میآورند. مدل RN24، بهرغم تشکیل نشدن برای اراعه، به گفتن پیشگام این تغییرات، نمایانگر استانداردهای جدیدی است که دیگر خودروسازان باید در پی آنها حرکت کنند.
در نهایت، آینده هیوندای در دنیای خودروهای الکتریکی روشن به نظر میرسد. ترکیب کارکرد، شوق و فناوری در کنار الکتریکیسازی، به این برند امکان خواهد داد که هم چنان پیشرو در عرصه خودروسازی باقی بماند و استانداردهای جدیدی برای صنعت خودروسازی الکتریکی تشکیل کند.
دسته بندی مطالب
اخبار کسب وکارها