[ad_1]
به نقل از مهتاب من
تسلا به تازگی مجوز آزمایش فناوری وسایل نقلیه خودران خود را از اداره وسایل نقلیه موتوری نوادا امریکا دریافت کرده است و آماده شده تا فناوری روبوتاکسی خود را در خیابانهای عمومی این ایالت به آزمون بگذارد.
به نقل از قسمت ماشین رسانه اخبار تکنولوژی و فناوری تکنا، این مجوز که نخستین بار توسط تحلیلگر خودروهای خودران Sawyer Merritt اشاره شد، دو ماه بعد از آن صادر شده که ایلان ماسک در گزارش مالی سهماهه دوم اصرار کرد تسلا تصمیم دارد فراتر از آستین، در بازارهای جدیدی فعالیت خودکار را گسترش دهد. او در آن زمان حرف های می بود که انتظار دارد مناطق خدمات robotaxi به اندازهای بزرگ شوند که فراتر از آنچه رقبای Tesla انجام خواهند داد بروند و امیدوار است در عرض یک یا دو هفته در منطقه خلیج، نوادا، آریزونا، فلوریدا و چند منطقه دیگر مجوز راهاندازی را دریافت کند. او این چنین پیشبینی کرده که تا آخر سال امکان پذیر خدمات حملونقل خودران در نیمی از جمعیت ایالات متحده اراعه شود، یقیناً در صورت قبول مقرراتی.
پیش از این تسلا با مثالهای SUV مدل Y در جنوب آستین سرویس robotaxi را راهاندازی کرده می بود، اگرچه در این مرحله تا این مدت کارمندی در صندلی جلوی سرنشین برای نظارت وجود داشت. این سرویس از آن زمان در سطح آستین گسترش یافت. ورود Tesla به نوادا برای آزمایش وسایل نقلیه خودران نسبت به کالیفرنیا سادهتر است.
در نوادا، تسلا و دیگر شرکتها باید یک فرم ثبت تست را پر کنند که سپس توسط DMV ایالت بازدید و پردازش میشود. بعد از آن، DMV گواهی مطابقت برای آزمایش و یک سری پلاک قرمز برای هر وسیله نقلیه در بسته آن صادر میکند. Tesla این گواهی را دریافت کرده است. نماینده DMV نوادا قبول کرده که تسلا در سوم سپتامبر گواهی ثبت آزمایش خود را اراعه داده و تیم صدور مجوز کسبوکار این خواست را بازدید کرده است.
سخنگوی DMV گفت این بدان معنی است که تسلا اکنون مجوز آزمایش وسایل نقلیه خودران در ایالت را دارد، اما تا این مدت نمیتواند این وسایل نقلیه را بهطور رسمی بهگفتن یک سرویس robotaxi راهاندازی کند. او اضافه کرد Tesla باید فرایند خودگواهیسازی برای عملیات نهایی را تکمیل کند تا بتواند برنامه robotaxi را به طور کامل راهاندازی نماید.
شرکتهایی که وسایل نقلیه خودران خود را در خیابانهای عمومی آزمایش میکنند، بر پایه مقررات DMV نوادا باید اثبات کنند که پوشش بیمه ۵ میلیون دلاری دارند. این چنین شرکتها موظفند هرگونه حادثه ترافیکی را ظرف ده روز به DMV گزارش دهند.
نوادا بهخاطر قوانین نسبتاً مناسب برای وسایل نقلیه خودران به یکی از قطبهای آزمایش این فناوری تبدیل شده است. شرکتهایی همانند Motional و Lyft سالها در لاسوگاس آزمایشهایی روی خیابانهای عمومی انجام دادند و Nuro یک مسیر آزمایشی بسته در این ایالت راهاندازی کرده است.
اگر تسلا بخواهد سرویس تجاری robotaxi اراعه دهد و خود را بهگفتن یک شبکه حملونقل خودران ثبت کند، ملزوم است تا مجوزهای بیشتری، از جمله تأییدیه از نهاد نظارتی حملونقل نوادا، را به دست آورد.
در کل، دریافت مجوز آزمایش در نوادا گامی مهم برای Tesla است اما تا این مدت مسیری طویل تا راهاندازی کامل سرویس تجاری robotaxi باقی مانده است. این تحول مشخص می کند تسلا در حال حرکت جدی برای گسترش فناوری خودروهای خودران در بازارهای تازه است، هرچند آینده این مطرح و زمانبندی اراعه robotaxi عمومی تا این مدت به عوامل نظارتی سنگینی وابسته است.
دسته بندی مطالب
اخبار کسب وکارها
[ad_2]





