به نقل از مهتاب من
اپل با منفعتگیری از باتریهای سیلیکون-کربن میتوانست از انتقادات مربوط به باتری ضعیف در مدل مفهومی آیفون ایر جلوگیری کند. منفعت گیری از این فناوری تازه امکان طراحی دستگاهی زیاد باریک را بدون فدا کردن عمر باتری فراهم میکرد. در واقع، این شرکت میتوانست با خروج از منطقه امن خود و انتخاب این باتریها از همان ابتدا، محصولی به مراتب کارآمدتر اراعه کند و رضایت کاربران را جلب نماید.
به نقل از قسمت موبایل رسانه اخبار تکنولوژی تکنا، باتریهای سیلیکون-کربن تفاوتی جزئی با باتریهای لیتیوم-یون متداول دارند و این تفاوت به انتخاب ماده آند بازمیگردد. در این نوع باتریها به جای گرافیت از سیلیکون منفعت گیری میشود. بهطور دقیقتر، آند از یک ماده کامپوزیت نانوساختار سیلیکون-کربن راه اندازی شده است که ظرفیت ذخیرهسازی انرژی را به شکل چشمگیری افزایش میدهد و امکان ساخت باتریهای کوچکتر با ظرفیت شبیه یا باتریهای هماندازه با ظرفیت زیاد تر را فراهم میآورد.
ظرفیت باتریهای سیلیکون-کربن برای جذب یونهای لیتیوم تا ده برابر زیاد تر از باتریهای معمولی است. این ویژگی که در قبل به علت تورم و تحول شکل آند یک چالش بزرگ محسوب میشد، اکنون با افزودن نانوساختارهای کربنی مقاوم در برابر ناکامی به سیلیکون، رفع شده است. این نوآوری به تولیدکنندگان اجازه میدهد تا بدون تحول در فرآیندهای تشکیل خود، پودر گرافیت را با ترکیب سیلیکون-کربن جانشین کنند.
برای قیاس، میتوان به دو گوشی هوشمند اشاره کرد. آیفون ایر با ضخامت ۵.۶ میلیمتر، تنها اندکی باریکتر از گوشی تکنو پووا اسلیم 5G است. با این حال، گوشی تکنو از یک باتری سیلیکون-کربن ۵۱۶۰ میلیآمپر ساعتی منفعت میبرد در حالی که ظرفیت باتری آیفون ایر ۳۱۴۹ میلیآمپر ساعت است. این یعنی آیفون ایر با وجود ۶ درصد ضخامت کمتر، باتریای با ظرفیت حدودا ۳۹ درصد کوچکتر دارد.
اگر اپل تصمیم میگرفت آیفون ایر را با یک باتری سیلیکون-کربن نزدیک به ۵۰۰۰ میلیآمپر ساعتی اراعه کند، میتوانست به راحتی عمر باتری بسیارای را برای کاربران به ارمغان بیاورد. حتی با وجود این که این باتریها زمان شارژ کامل نزدیک به بیست درصد منبسط خواهد شد، باز هم این فناوری راهحلی ایدهآل برای تلفیق طراحی باریک و کارکرد قوی باتری به حساب می اید و میتوانست سرنوشت متغیری برای این دستگاه رقم بزند.
دسته بندی مطالب
اخبار کسب وکارها





