به گزارش مهتاب من
به گزارش خبرنگار فرهنگی مهتاب من از تنسیم، حجتالاسلام علی مهدیان، نویسنده کتاب مطرح کلی اندیشه مقاومت، درمورد کارآمدی نظام ولایت فقیه و لوازم مربوط به آن او گفت: در اداره سرزمین نخبگان نظر خواهند داد و عقلانیتی شکل میگیرد که طبیعتاً همه با آن موافق نیستند و نقدهایی هم دارند. تقوای حاکمیتی که مهم است و در حکمرانها این نظرات و تصمیمات را بازدید میکند از حیث تقوی انسان اختصاصیای است که از فکر جمعی منفعت گیری میکند.
وی در او مباحثه با خبرنگار تسنیم، افزود: آن تصمیم یک پشتوانهای دارد که پشتوانه الهی است؛ یعنی حق تصمیمگیری را به فردی دادند که از جانب خدای متعال دادهمیشود. لذا هنگامی او تصمیم میگیرد شما یک آرامشی بهغیر این که در وجودتان هست، یک قداستی هم به آن تصمیم میدهید. یعنی این تصمیم مقدس است، تصمیمی که مبتنی بر اراده است. تصمیم مقدس بهمعنی این نیست که اشتباه نمیکند و حتماً معصومانه است؛ تصمیمی که بیاشتباه باشد لزوماً مقدس نیست.
استاد حوزه علمیه درمورد نظام مدیریت او گفت: جایگاهی از مدیریت جامعه تعریف شده که این جایگاه، مدیریت راهبردی و مدیریت حرکت جامعه را بر مسئولیت دارد. برای مثالً در کارخانه مدیر قسمت ریسندگی داریم، یکی دیگر مدیر بافندگی است، اینها خودشان تحت نظر یک مدیر کلانتری می باشند که مدیر کل آن کارخانه است. این کارخانههای گوناگون زیر نظر وزیری می باشند که خود او زیر نظر یک مدیر کلانتری است که هم صنایع، کشاورزی، راه و فرهنگ را میبیند.
فعال رسانه با اشاره به راهبری ساختار نظام ولایت و خروجی آن، که خواستار آزادی و رفاه است، تصریح کرد: افرادی که به حاکمیت شما اعتراض میکنند، حد وسط دلایلهایشان همان شعار انقلاب است. با آزادی و عدل نقد میکنند. این نشانمیدهد این شعارها زنده است.
او گفت: جایی رهبر انقلاب را با همین شعارها نقد کرده بودند؛ ایشان میاو گفت من با محتوای نقد شما مخالفم، ولی اصل ورود را دوست دارم. وقتی غمگین میشود که افرادی تلاش میکنند جلوی این حقیقت هویت ایمانی و معنوی و این حالت حرکت جامعه بایستند.
مهدیان ابراز کرد: جنس مسیری که باید طی شود، این است که با یک هویت پویا پیش برود؛ از این رو میتوان او گفت که برای مثالً نسبت به قبل جهش اشکار کردیم. در اوج فشارهای تحریمهای دهه هشتاد و نود جهش علمی دارم؛ یعنی انقلاب علمی اشکار کردم. من بهلحاظ رشد در فضای پزشکی جهش دارم. یعنی برای مثالً ده برابر متوسط رشد دنیا، رشد کردهایم. این یک جنس کارآمدی است که در واقع بهواسطه مدیریت راهبری و راهبردی شما بر بستر دین اتفاق میافتد.
فعال فرهنگی با اشاره به درگیریهای بینالمللی با استکبار ابراز داشت: حرکت فقط در این چهار دیواری ایران خلاصه نمیشود. درگیری چهل و چند ساله با نظام استکبار وجود دارد که به تعبیر خودشان سختترین دشمن ماست. در سخنان کلینتون و بلینکن و… حاضر است. هنگامی نخستوزیر رژیم صهیونیستی در سنای آمریکا میگوید سپس از این که ما را بزنند سراغ شما میآیند و ایران را رأس قصه میداند.
نویسنده کتاب مطرح کلی اندیشه مقاومت درمورد شبهه تنشزایی از سوی ایران او گفت: فضای دینی کلاً فضای تنشزدایی است. باید بازدید کنیم که تنشزایی از کجا نشئت میگیرد و ریشه تنشزایی چیست؟ یعنی اگر ایران نبوده است آیا در عالم تنش زایی از بین میرفت؟ ریشه تنش زایی به قوت طلبی هست. اینها با همدیگر دچار خواهد شد و هر فردی هم که زیر بار حرفشان نرود خوب نیستند.
وی با اشاره به مقاومت ایران سپس از تحریمهای سنگین ابراز داشت: این که تا اینجا دوام آورده اسمش کارآمدی است؛ کارآمدی با شاخص انقلابی. هنگامی بسنجیم معلوم میشود که چه مقدار پیشرفت کردیم و چه مقدار معنویتر شدهایم و چه مقدار رشد کردهایم. اینها محصول نظام ولایی هست.
استاد حوزه علمیه درمورد چرایی این مسئله که برخی از مسئولان تا این مدت به مذاکره با آمریکا دلخوش می باشند، او گفت: اینطور نیست که همه مردم ارادهای کردند و چند نفر هم ناموافق وجود دارد. برخیها کاملاً موافقند که قطع کنید و جواب هم نمیدهد؛ به تعبیر رهبری که فرمود بروید ولی من خوشبین نیستم. زیادها هم میگویند چهبسا بشود و باید توانایی کند؛ میرود، توانایی میکند و میبینند که نشد. سال ۹۲ اصلاً قدم به قدم که این مذاکره پیش میرفت جشن میگرفتند و عدهای اینگونه سر کار بودند. این توانایی است که باید توانایی کند و ببیند فرد روبه رو به این پایبند نیست.
مهدیان درمورد اختلاف روایات در باب حکومت عالمان دینی او گفت: فکر کنید اگر هیچ روایتی نداشته باشیم، راجع به دین چه باید او گفت؟ اگر بگویید حرفی نزده، کتاب قرآن را بردارید، باء بسم الله را بخوانید، میگوید ولایت فقیه. چرا؟ چون همه این کتاب میگوید که من را پیاده کن. اکنون بخواهیم اجرا کنیم، چه کار کنیم؟ چه کار کنیم که ذیل اطاعت طاغوت نرود؟
وی درمورد بدیهی بودن پذیرفتن ولایت فقیه او گفت: ماجرا زیاد عقلانیتر از این سخنها است. اگر روایتی اشکار شود که بگوید ولایت و حکومت نمیخواهیم، معنایش تعطیلی کامل دین است که با هیکل دین نمیسازد.
انتهای مطلب/
دسته بندی مطالب
اخبار کسب وکارها