شهاب حسینی: فیلمنامه «رها» نتیجه سال ها دغدغه کارگردان است_مهتاب من

شهاب حسینی: فیلمنامه «رها» نتیجه سال‌ها دغدغه کارگردان است


به گزارش مهتاب من

به گزارش خبرنگار فرهنگی مهتاب من از تنسیم، نشست خبری فیلم سینمایی «رها» در سومین روز از جشنواره فیلم فجر با وجود عوامل برگزار شد. در این نشست خبری، حسام فرهمند (کارگردان)، سعید خانی (تهیه‌کننده)، شهاب حسینی و غزل‌ شاکری (بازیگران فیلم)، روزبه رایگا (مدیر فیلمبرداری)، مهدی سعدی (تدوینگر)، رسول علیزاده (طراح صحنه) و علی حسینی (نویسنده) وجود داشتند و اجرای برنامه را منصور ضابطیان برعهده داشت. 

فرهمند درمورد چرایی انتخاب این نوشته و  تلخ بودن آن او گفت: فیلم تلخ‌ هست اما سیاه‌نمایی ندارد. بخشی از این تلخی به شرایط قصه و زیست کاراکترها برمی‌گردد. وقتی که تصمیم گرفتم این فیلم را بسازم، پِی بردم که نوشته را باید به‌صورت رمان ببینم و تلاش کنم عکس نشان دهم. من به سینمای قصه‌گو علاقه‌مند هستم و امیدوارم توانسته باشم این عکس را ترسیم کنم.

علی حسینی، نویسنده فیلم نیز فرمود: من قصه‌های تلخ را دوست دارم و فکر می‌کنم آقای فرهمند هم در کارگردانی توانسته تلخی را از فیلمنامه بگیرد. علت علاقه‌ام به تلخ‌نویسی را نمی‌دانم. احتمالا برای این باشد که آدم غمگینی هستم.

غزل شاکری، بازیگر اظهار کرد: در جلسه اول مذاکره با آقای فرهمند مجاب شدم که فیلمی که قرار است ساخته شود، استانداردهایی ملزوم را دارد. وجود شهاب حسینی هم در کار قطعی شده می بود و به من مطمعن می‌داد. باید از حسام فرهمند هم سپاس کنم که برای من حضوری زیاد پشتیبانی‌کننده داشت.

شهاب حسینی بازیگر این فیلم او گفت: ما با اثری طرف هستیم که باید تاثیرگذار بودن یا نبودن آن را بازدید کنیم. از این بیت مدد می‌گیرم که «هرکسی کو دور ماند از اصل خویش  باز جوید روزگار وصل خویش»؛ در حرفه ما این اصل فیلمنامه است. متنی که من خواندم، نتیجه سال‌ها زیست و دغدغه شخصی کارگردان و نویسنده است که بدون هیچ حاشیه و با تکلیفی روشن ساخته شد.

سعید خانی تهیه‌کننده نیز او گفت: متن خوب این فیلم من را مجاب کرد تا با اندوخته شخصی، تهیه‌کنندگی این فیلم را برعهده بگیرم. امیدوارم در اکران اندوخته فیلم بازگردد تا بازهم بتوانم از این قبیل ملودارم‌ها  تهیه کنم.

روزبه رایگا، مدیر فیلمبرداری این تاثییر نیز او گفت: من از پیش‌تشکیل کار، همراه با عوامل تشکیل و کارگردان همه لوکیشن‌ها را بازدید کردم. حتی در برخی لوکیشن‌ها دوربین را با خود بردیم و پلان گرفتیم تا ببینیم چه‌اندازه عرصه بصری برای فیلمبرداری کار فراهم است. تلاش خود را کردیم که همه‌چیز در کمال خود پیش برود. ما برای فیلم کتاب-سکانس طراحی کردیم و قبل از فیلمبرداری از سکانس‌ها عکس داشتیم. 

حسام فرهمند در ادامه اظهار کرد: ما برای لوکیشن کار، خانه‌ای کلنگی را اشکار کردیم که تصمیم تخریب آن را داشتند. با ایده‌های رسول علیزاده، لوکیشن بازسازی و طراحی شد. او به ‌صورتی خستگی‌ناپذیر کار کرد و توانست این نتیجه را رقم بزند. مقصد من این می بود که با بازیگرانی کار کنم که شناخته شده نیستند. من به آموزشگاه‌های هنری تعداد بسیاری سر زدم و درنهایت این ترکیب بازیگران را انتخاب کردیم. فکر هم می‌کنم ترکیب موفقی شد و من از نتیجه بازی بازیگران راضی هستم.

مهدی سعدی، تدوین‌گر، درمورد ویژگی‌های تدوین این تاثییر سینمایی او گفت: من شیفته نوشته و داستان فیلم شدم و سپس از چند جلسه مذاکره، به فهرست عوامل این کار پیوستم. نگه داری یکپارچگی در تدوین این کار برای من زیاد مهم می بود. مقدار ربط مخاطب با کاراکترها برای من زیاد مهم می بود؛ این که مخاطب بتواند با کاراکترها هم‌ذات‌پنداری کرده و آن‌ها را باور کند.

جدیدترین اخبار و مهم ترین رویدادهای ۲۴ ساعته در بخش های حوادث ، اجتماعی ، سیاسی ، اقتصاد و تکنولوژی ، ورزشی ، فرهنگ وهنر ایران و سایر مناطق جهان را در مهتاب من بخوانید.

فرهمند در آخر او گفت: اگر سعید خانی، پای این پروژه نمی‌ایستاد، هیچ زمان نمی‌توانستیم این اتفاق را رقم بزنیم. ضمن این که جا دارد از مرضیه برومند، سپاس کنم که پای این ساخته شدن فیلم ایستاد و ممارست کرد. این فیلم حاصل جمله‌ای است که سال‌ها پیش کیومرث پوراحمد سپس از ساختن یک فیلم مختصر بد به من او گفت: «تلاش کن اولین فیلمت، برآمده از دغدغه‌ات باشد.»

انتهای مطلب/

دسته بندی مطالب
اخبار کسب وکارها

خبرهای ورزشی

خبرهای اقتصادی

اخبار فرهنگی

اخبار تکنولوژی

اخبار پزشکی