[ad_1]
به گزارش مهتاب من
به گزارش خبرنگار فرهنگی مهتاب من از تنسیم، برنامههایی این روزها در تلویزیون تحت گفتن افزایش سواد رسانهای ساخته شده و روی آنتن میرود اما احتمالا کمتر به افزایش سواد سلامت دقت شده که «دکتر سلام» شبکه آموزش در دستور کار خودش دارد. این برنامه تلویزیونی در چشمانداز خود چنانکه تهیهکنندهاش معتقد است «یکی از اهدافی که برای آینده برنامه در نظر داریم این است که تا حد توان، ایدههایی را برای افزایش سواد سلامت عموم جامعه طراحی کنیم. این چنین برای افزایش جذابیت مباحث سلامت در برنامه، به طور اختصاصیتر به بیماریها یا مشکلاتی میپردازیم که دغدغه روز جامعه است و شمار بسیاری از مردم در این خصوص ابهامات یا سوالهایی در ذهن دارد.»
بابک حسنزاده، تهیهکننده این برنامه، معتقد است رمز پایداری «دکتر سلام» در همراهی مداوم با مخاطبان و سادهسازی مفاهیم پزشکی نهفته است؛ مخاطبان این برنامه نقش فعالی در انتخاب موضوعات و مطرح سوالها دارند و همین شراکت به برنامه هویت و پویایی بخشیده است.«دکتر سلام» برخلاف تعداد بسیاری از برنامههای حوزه سلامت، تنها به جنبه جسمی بسنده نمیکند و هر فصل تلاش دارد ابعاد گوناگون سلامت ازجمله سلامت روان، اجتماعی و معنوی را نیز برجسته کند. منفعت گیری از ابزارهای بصری و پرداختن به مسائل روز جامعه، برنامه را برای تماشاگران ملموس و کارآمد نگه داشته است.
حسنزاده پافشاری دارد که مقصد مهمشان ترقی سواد سلامت مردم است؛ رویکردی که نهتنها جهت ربط صمیمیتر مخاطبان با تیم برنامه شده، بلکه بستری برای مطرح دغدغهها و دریافت جوابهای روشن و قابل فهمیدن فراهم آورده است. او مباحثه با او، بازتابی از مسیری است که رسانه با خلاقیت و نگاه کلنگر میتواند برای رشد سلامت جامعه پیش پای مخاطب بگذارد.
بابک حسنزاده که تهیهکنندگی برنامه «دکتر سلام» در شبکه آموزش را بر مسئولیت دارد، درمورد این برنامه او گفتوگومحور او گفت: سنگ بنای اولیه تشکیل این برنامه اغاز دهه ۹۰ در شورای سیاستگذاری سلامت صداوسیما گذاشته شد و طی سالها توانست به یکی از برندهای تلویزیون در حوزه سلامت بدل شود.
وی درمورد رمز ماندگاری برنامههای او گفتوگومحور موفق همانند «دکتر سلام» افزود: چندین عامل در پایداری و ربط صمیمانه «دکتر سلام» با مخاطبان مؤثر است؛ ما همیشه تلاش کردهایم در ادوار گوناگون، آنچه برای مخاطب اهمیت دارد را روی آنتن ببریم و اگر قرار است درمورد بیماری پیچیدهای که ذهن مردم را مشغول کرده سخن بگویید کنیم، این کار را به سادهترین شکل انجام میدهیم تا برای مخاطب قابل فهمیدن باشد.
این تهیهکننده در ادامه گفت: مبنای ما در برنامه «دکتر سلام» این است که مخاطب با پزشک داخل او مباحثه شود و هدایت او گفت و گو توسط مخاطب صورت بگیرد. تماشاگر «دکتر سلام» به واسطه تعامل با برنامه تعیین میکند که سوال و محور تکه بعدی برنامه چه باشد. این مداومت و همکاری با مخاطبان میتواند نقش سازندهای در ادامه حیات دکتر سلام و دیگر برنامههای او گفتوگومحور داشته باشد.
این مجری و کارشناس درمورد خلاقیت و ایدههای تازه برای ادامه راه تشکیل «دکتر سلام» نیز فرمود: ما تلاش میکنیم نمودهای جدیدی از سلامت و ابعاد گوناگون آن را در برنامه مورد پافشاری قرار دهیم. زیاد تر برنامههای حوزه سلامت در رسانه به سلامت جسم دقت دارند، اما ما به ابعاد گوناگون سلامت ازجمله سلامت اجتماعی، روان و معنوی در کنار سلامت جسم دقت داریم.
حسنزاده با پافشاری بر این که قرار است در برنامه «دکتر سلام» جامعنگرانهتر از قبل به مقوله سلامت پرداخته شود، گفت: با منفعت گیری از مولاژهای بصری، میکوشیم برخی مباحث پزشکی را برای مردم ملموستر کنیم و او گفتوگوها را به طوری پیش ببریم که ربط بین مخاطب و برنامه و کارشناسان عمیقتر شود و فضای مجازی برنامه نیز برای تحقق این ایده با تغییراتی همراه خواهد می بود.
تهیهکننده «دکتر سلام» افزود: یکی از اهدافی که برای آینده برنامه در نظر داریم این است که تا حد توان، ایدههایی را برای افزایش سواد سلامت عموم جامعه طراحی کنیم. این چنین برای افزایش جذابیت مباحث سلامت در برنامه، به طور اختصاصیتر به بیماریها یا مشکلاتی میپردازیم که دغدغه روز جامعه است و شمار بسیاری از مردم در این خصوص ابهامات یا سوالهایی در ذهن دارد.
انتهای مطلب/
دسته بندی مطالب
اخبار کسب وکارها





