رسانه و تبلیغات کلید تحقق شعار سال 1403_مهتاب من

رسانه و تبلیغات کلید تحقق شعار سال 1403


به گزارش مهتاب من

به‌گزارش مهتاب من از تنسیم،  عباس محمدیان؛ مدیرکل تبلیغات و خبر رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی 

 انتخاب این شعار بیانگر اهمیت دقت به تشکیل ملی و نقش حیاتی شراکت همگانی مردم در تحقق این هدفگذاری ملی است و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی با درایت و هوشمندی بی نظیر خود، این مسئله زیاد حیاتی را در شعار امسال متجلی ساختند. 

در همه مکاتب گسترش محور جهان امروز مردم یک ملت عنصر مهم و محوری گسترش محسوب خواهد شد چرا که گسترش واقعی وقتی اتفاق می افتد که توده های مردم خود را در این فرایند شریک و مسئول بدانند. علاوه بر این هنگامی که انگیزه و اراده جمعی مردم شکل بگیرد، یک نیروی خروشان و اثرگذار شکل می گیرد که می تواند بر هر مانع و مشکلی تسلط نماید. این چنین وجود گسترده مردم علتهم افزایی نیروها و تجمیع همه ظرفیت ها می شود. 

امام خامنه ای (مدظله العالی) با بینش ژرف و دور اندیشانه خویش، الزام شراکت عمومی را در کنار اهمیت تشکیل ملی قرار داده اند. این رویکرد بی مانند حاکی از آن است که ایشان همه ابعاد ملزوم برای گسترش را در نظر گرفته اند. تکیه بر تشکیل داخلی بدون شراکت عمومی ناقص خواهد می بود و شراکت مردمی بدون مقصد و نوشته اشکار چون تشکیل ملی، بی ثمر خواهد ماند. 

انتخاب شعار “جهش تشکیل با شراکت مردم” از سوی رهبر فرزانه انقلاب گویای آن است که ایشان هوشمندانه و دقیق به همه ارکان و مولفه های گسترش واقعی دقت داشته اند. با تحقق این شعار و جلب حداکثری شراکت مردمی، اقتصاد ایران قطعاً به جهش بزرگی دست خواهد یافت. 

بایستی به این مسئله دقت داشت که امروزه دستیابی به گسترش اقتصادی و رشد پایدار در گرو تحکیم بنیه تشکیل داخلی کشورهاست. به همین علت کشورهای پیشرفته و دارای قوت برتر اقتصادی با تکیه بر ظرفیت های تولیدی خود، توانسته‌اند استقلال و خودکفایی را ضمانت کرده و به رشد پایدار اقتصادی دست یابند. این کشورها به واسطه این رویکرد از جهش در تشکیل به گفتن موتور محرکه رشد و شکوفایی اقتصادی خود منفعت گیری کرده و در این مسیر از ظرفیت همراهی و همکاری آحاد اعضای جامعه حداکثر منفعت را می‌برند. 

ازمایش ها جهانی گواهی می‌دهد که اقتصاد گسترش یافته محصول هم افزایی دولت و ملت است و در این مسیر هیچ دولتی بدون همکاری و هم افزایی با مردم امکان و زمان تبدیل شدن به یک قوت اقتصادی برتر را ندارد چرا که شراکت مردمی یک عنصر کلیدی در تحقق اهداف اقتصادی و ملی است.

به عبارت بهتر هنگامی مردم همراه و همگام سیاست‌های کلان اقتصادی سرزمین خود باشند، با اراده جمعی خود در مسیر پیشبرد آن سیاست پیش خواهند رفت و در نتیجه هیچ مانعی نمی تواند جلودار پیشرفت آن سرزمین باشد. علاوه بر این وجود همگانی مردم و ظرفیت‌های فکری و اقتصادی در دسترس‌شان در عرصه های تشکیل سرزمین، علتهم افزایی انرژی ها و منفعت وری زیاد تر صنعت و اقتصاد سرزمین خواهد شد. 

خوشبختانه در این عرصه تبلیغات و خبر رسانی نقشی محوری در فرهنگ سازی، آگاه سازی و ترغیب جامعه به شراکتجویی در عرصه گسترش اقتصادی سرزمین دارد. این رسانه‌های و ظرفیت‌های تبلیغاتی سرزمین می باشند که قادرند از طریق فرهنگ سازی صحیح و تبیین اهمیت مولفه تشکیل ملی و شراکت عمومی، انگیزه جمعی ملزوم را در بین مردم برای وجود در این عرصه تشکیل نمایند و اینگونه تسهیل‌گر فرایند دستیابی سرزمین به گسترش اقتصادی شوند. 
با دقت به شعار سال “جهش تشکیل با شراکت مردم”، همه دستگاه های اجرایی و رسانه‌ها مکلف و موظفند همه تلاش خود را برای تحقق این مقصد متعالی به کار گیرند. در این مسیر خوشبختانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از بدو اغاز فعالیت دولت سیزدهم به طور اختصاصی روزآمدسازی توان تبلیغاتی و رسانه‌ای دولت را در راستای تشکیل و تحکیم اندوخته اجتماعی همراه و همگام با سیاست‌های کلان اقتصادی و فرهنگی در دستور کار قرار داده که نمود آن را می‌توان در مطرح‌های تحولی اداره کل تبلیغات و خبر رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به خوبی مشاهده کرد. 

جدیدترین اخبار و مهم ترین رویدادهای ۲۴ ساعته در بخش های حوادث ، اجتماعی ، سیاسی ، اقتصاد و تکنولوژی ، ورزشی ، فرهنگ وهنر ایران و سایر مناطق جهان را در مهتاب من بخوانید.

در آخر امید است که در پرتو هدایت‌های داهیانه رهبر معظم انقلاب و این چنین تلاش و جدیدت دولت انقلابی به ریاست حضرت ایت الله رئیسی ناظر وقوع تغیرات اقتصادی و فرهنگی گسترده‌‌ای در سرزمین باشیم.

انتهای مطلب/

دسته بندی مطالب
اخبار کسب وکارها

خبرهای ورزشی

خبرهای اقتصادی

اخبار فرهنگی

اخبار تکنولوژی

اخبار پزشکی