به گزارش مهتاب من
به گزارش مهتاب من، سید احمد حسینی در رابطه با تقلب در بازار خدمات بعد از فروش ماشین و وجود قطعات و لوازم یدکی (علیالخصوص در حوزه انواع روغن موتور و فیلترها) اظهار کرد: بر پایه ماده ۱۳ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، نظارت بر کیفیت و اصالت کالاها در مبادی ورودی سرزمین، بر مسئولیت گمرک (تحت نظارت وزارت اقتصاد) قرار دارد؛ اما متاسفانه گاها نظارت کافی و ملزوم در مبادی ورودی صورت نمیپذیرد.
رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی ماشین و ماشینآلات تهران خاطرنشان کرد: قطعات یدکی و لوازم جانبی ماشین با دقت به حجم و وزن آنها و تعرفههای گمرکی، مستثنی از تعرفههای تازه می باشند که بدون علت و عامل منطقی، به طور قابل دقت تعرفه آنها افزایش اشکار کرده است؛ به این علت قاچاق آنها به داخل سرزمین اساسا مقرون به صرفه نیست و صرفنظر از این که خود کالا هم در معرض خطر است، هزینههای بیشتری هم دربر دارد.
او گفت: آنچه که در این رابطه از اهمیت بالایی برخوردار است، این است که نظارتی بر این کالاها در مبادی ورودی نمیشود؛ به این علت چنانچه این نظارت، منسجم و با دقت بیشتری انجام شود، تعداد بسیاری از این دست کالاها امکان ورود به سرزمین را نخواهند داشت. وقتیکه یک کالای بیکیفیت داخل میشود، جمع کردن آن در سطح توزیع زیاد سخت خواهد می بود.
این مقام صنفی ضمن اشاره به این که طی حدوداً یکسال و نیم تازه به جستوجو این بودهایم تا تولیدکنندگان صنفی استانی شوند، او گفت: استانی شدن به این معناست که در هر استان تولیدکنندگانی می باشند که سبک و سیاق آنها، پایینتر از صنعتی است و در واقع در کارگاههای کوچک فعالیت میکنند. اینها در اولین قدم بایستی شناسنامهدار شوند؛ بدین معنی که پروانه کسب داشته باشند تا بتوان بر آنها نظارت کرد.
تولیدکنندگان صنفی شهرستانها، زیرمجموعه تهران خواهند شد
به حرف های حسینی، بر پایه این مطرح و پیشنهادی که توسط معاون وزیر صمت نیز مورد حمایتقرار گرفته است، تولیدکنندگان صنفی همه شهرستانهای تهران، زیر نظر اتحادیه لوازم یدکی شهر تهران قرار خواهند گرفت تا نظارت بر آنها وجود داشته باشد.
رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی ماشین ضمن اصرار بر این که دولتمردان به جای متولیگری و دخالت در امور بایستی به حوزه نظارتی برگردند، اظهار کرد: باید در این حوزه و برای جلوگیری از تقلب و تخلفات این چنینی در بازار قطعات و لوازم یدکی ماشین، امور به اتحادیههای وابسته سپرده شود و بر آنها نظارت هم شود.
رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی ماشین و ماشینآلات تهران ضمن اصرار بر دقت مردم در خرید و مصرف قطعات و لوازم یدکی ماشین، او گفت: در وهله نخست این نوشته درست نیست که اگر برندی خارجی می بود، قطعا با کیفیت است و تقلبی در آن صورت نمیگیرد. مردم حتما از واحدهای صنفی که دارای پروانه کسب معتبر می باشند، کالای مورد نظر خود را خریداری کرده و حتما فاکتور خرید با مهر و امضای فروشگاه را دریافت کنند. این چنین در زمان خرید انواع فیلتر و روغن ماشین به کدشناسه و رهگیری، نشان استاندارد و اصالت و برندهای معتبر داخلی دقت کنند.
او گفت: چنانچه مشتری با کالاهای بیکیفیت یا تقلبی برخورد کرد، بایستی حتما به طور تلفنی یا حضوری به واحد شکایت اتحادیههای وابسته مراجعه کنند؛ مردم یقین باشند که قطعا این چنین تخلفاتی پیگیری خواهد شد.
حسینی تصریح کرد: ضمن این که اکنون در برخی حوزهها همچون انواع فیلترهای ماشین، فیلتر هوا، فیلتر بنزین، فیلتر روغن، لنت، روغن ترمز، روغن موتور و گیربکس و تعداد بسیاری کالاهای دیگر تولیدات داخلیمان حتی از مثالهای شبیه خارجی باکیفیتتر است. مسئله دیگر این که چنانچه محدودیتهایی همانند تحریم و محدودیت برای واردات دستگاههای تازه نباشد، هیچ کالایی نیست که امکان تشکیل آن در داخل نباشد. احتمالا امروز تحریمها دست تعداد بسیاری از تولیدکنندگان را بسته تا نتوانند ماشینآلات روز دنیا را داخل کنند، اما در تعداد بسیاری از حوزهها و در عرصه تشکیل کالاهای فوق ایمنی پیشرفتهای خوبی داشتهایم و حتی آنها را صادر کردیم.
منبع :
ایسنا
دسته بندی مطالب
اخبار کسب وکارها